238615

معدنکارانی که از ظرفیت نخبگان استفاده کنند حمایت می شوند

دنیای معدن: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه معدنکارانی که از ظرفیت نخبگان استفاده کنند، حمایت می شوند، گفت: این معدنکاران از پرداخت حداکثر تا ۲۰ درصد حقوق دولتی معاف می شوند.

به گزارش دنیای معدن، عباس جرجانی پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از نخبگان حوزه معدن در بنیاد نخبگان استان با تاکید بر اهمیت نقش نخبگان در توسعه بخش صنعت و معدن، اظهار داشت: نخبگان استانی باید از طریق ثبت شرکت و اخذ رتبه و گریدهای لازم برای حوزه معدن از توان علمی خود در تقویت و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی استان استفاده کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مستمر مزایده های عمومی حوزه معدن و اطلاع رسانی از طریق جراید و پیام رسان های در اختیار اداره کل صمت، افزود: شرکت در مزایده های عمومی معدنی یکی از مسیرهایی است که حوزه نخبگانی استان می توانند بر اساس قانون در این مزایده ها شرکت و به بخش معدن ورود کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خروج مواد معدنی از کشور و خام فروشی گفت: قطعا با حضور و فعالیت جامعه نخبگانی استان در بخش معدن شاهد ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری، صنایع معدنی و تکمیل زنجیره های تولید و به دنبال آن اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر در داخل استان خواهیم بود.

دبیر شورای معادن استان به برخی از مواد معدنی شاخص و وجود مزیت و انحصار در آنها برای استان اشاره و بیان کرد: بنتونیت، زغال سنگ، آندالوزیت، سنگ بازالت، پتاس و غیره از جمله مواد معدنی هستند که نیاز است با ورود نخبگان در راستای فرآوری کامل آن و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر اقدام شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه معدنکارانی که از ظرفیت نخبگان استفاده کنند، حمایت می شوند، افزود: بهره برداران معادنی که با استفاده از ظرفیت نخبگان در جهت بهره برداری بهینه و فرآوری و صیانت از ذخایر معدنی، ارتقای بهره وری و تحقیق و توسعه و اکتشاف و حفظ محیط زیست در معدن اقدام کنند، از پرداخت حداکثر تا 20 درصد حقوق دولتی معاف می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید