238546

ذخایر معدنی باید تبدیل به ثروت ملی شوند/ برای تسریع در معدن کاوی مناطق اکتشاف شده باید زیرساخت ها فراهم شود

دنیای معدن-رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با تأکید بر پیگیری ایمیدرو برای پیشبرد مراحل پس از اکتشاف اولیه گفت: برای تسریع در معدن کاوی مناطق اکتشاف شده باید زیرساخت ها فراهم شود و در کوتاه ترین زمان ممکن ذخایر معدنی باید تبدیل به ثروت ملی شوند.

به گزارش دنیای معدن، مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در حاشیه رونمایی از دستاوردهای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی این استان به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار کرد: جا دارد تشکر ویژه ای از مجموعه وزارت صمت بابت این قدم راهبردی که سازمان زمین شناسی برای شناسایی دقیق منابع استان انجام داده را داشته باشم و امیدوارم این اقدام زمینه ساز تحول در استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی باشد.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در جلسات استان بسیار مطرح می شود همین موضوع توانایی های معدنی استان خراسان جنوبی است؛ اما واقعیت این است که در مقام عمل دقیق نمی دانستیم که چه ظرفیت های معدنی به طور دقیق در استان موجود است.

ذخایر معدنی باید تبدیل به ثروت ملی شوند

وی توضیح داد: اقدامی که سازمان زمین شناسی آن را آغاز کرد قطعاً می تواند به شناخت ما از ظرفیت های موجود کمک کند تا ما بدانیم چه ذخایری را در دست داریم تا بتوانیم بعد از جلسات جاری برنامه ریزی هایی را در راستای بالفعل کردن این توان های معدنی را در اولویت کار خود قرار دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی گفت: باید به دنبال این باشیم که این ذخایر معدنی را برای مردم تبدیل به ثروت کنیم و همان طور که آقای شهیدی رئیس سازمان زمین شناسی گفتند مطالعات گذشته در همان مراحل اولیه رها شده و خواهش ما از مقام وزارت صمت این است که ضمن اینکه فاز دوم کاری که آغاز شده را دستور کار قرار دهند از ایشان می خواهیم همین اقدام ارزشمند تکمیل شود و لایه های بعدی که بنا است ایمیدرو مجری آن باشد تسریع شود.

برای تسریع در معدن کاوی مناطق اکتشاف شده باید زیرساخت ها فراهم شود

 

وی تأکید کرد: ما باید به اطلاعات دقیقی در برسیم که بتوانیم بر مبنای آن تصمیم ساز و تصمیم گیر باشیم تا در مبحث بعدی بتوانیم پروژه انتقال آب برای آغاز فعالیت این صنایع را کلید بزنیم و این اصل لازم برای آغاز به کار صنعتی را در مجلس تبدیل به قانون کرده ایم تا با پیگیری شما این ظرفیت ها به ثروت ملی تبدیل شوند.

این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم پیشرفت پروژه هایی مثل نیروگاه ۴۰۰ کیلوواتی شهر نهبندان گفت: پروژه های زیربنایی باید در کنار هم رشد کنند تا بتوانند زمینه ساز بهره برداری سریع از معادن اکتشاف شده باشند و لازم است وزارت صمت نیز پیگیر فوری اقدامات بعدی که بناست شرکت ایمیدرو آنها را رقم بزند تا به معدن کاوی در مناطق اکتشاف شده نزدیک شویم.

وی در پایان گفت امید داریم با پیگیری این طرح ها هر چه زودتر شکوفایی صنایع در همه زمینه ها و ایجاد اشتغال و تکرار این طرح در سایر مناطق کشور هم باشیم تا اثرات این اقدامات در اقتصاد کشور نمود پیدا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید