238320

رییس خانه معدن ایران:

وزارت صمت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات تولید نیست/ انتخاب تیم قوی از سوی فاطمی امین

دنیای معدن: محمدرضا بهرامن درخصوص مطرح شدن استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بسیاری از مشکلاتی که اکنون در بخش تولید وجود دارد، از اختیار و عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و شخص وزیر صمت خارج است و در حقیقت یک سری سیاست های کلان اقتصادی به صورت زنجیروار در کنار یکدیگر این مشکلات را رقم زده است.

به گزارش دنیای معدن، وی بیان داشت: این وزارتخانه نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه ها و نهادهایی همچون وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و غیره برای موفق شدن و رفع مشکلات مبتلابه تولید و اشتغال است.

بهرامن گفت: با این نگاه و دیگاه نباید به تغییر وزیر صمت اقدام کرد، بلکه باید همگی دست به دست هم دهند تا وزیر بتواند برنامه های مدنظر خود را به پیش ببرد.

وی تاکید کرد: باید بدانیم با تغییر وزیر آن هم در شرایط دشوار کنونی و تداوم تحریم ها، چیزی عوض نخواهد شد.

رییس خانه معدن ایران ادامه داد: معتقدم فاطمی امین در این مدت از عمر دولت سیزدهم معاونان خوبی در حوزه های مختلف به کار گماشته است، اما برای قضاوت هنوز زود است و باید به انتظار اجرایی شدن برنامه ها بنشینیم؛ همچنانکه اکنون در موضوع ماشین آلات معدنی با توفیق همراه هستیم.

وی اظهار داشت: امروز بدنه کارشناسی باید در بخش معدن تقویت شود تا مشکلاتی که در طول سه سال گذشته در ان بخش با آن مواجه بودیم، رفع شود.

بهرامن افزود: خانه معدن ایران مدافع ساخت داخل محصولات و ماشین آلات است و معتقدیم در صورتی که بتوانیم تامین کننده بخشی از نیازها باشیم، مشکلات کمتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز باید بتوانیم تا حد امکان در زمینه بهبود کمّی و کیفی تولیدات داخلی کار کنیم تا بدین وسیله نیاز به واردات را به حداقل برسانیم.

بهرامن در عین حال بیان داشت: وقتی نمی توانیم تامین کننده نیاز صنعت معدن کاری کشور باشیم، باید با سهل ترین شیوه های ممکن نسبت به تامین نیازها اقدام کنیم.

رییس خانه معدن ایران خاطرنشان کرد: امروز معاونت معدنی وزارت صمت مسیر خوبی در این راستا تعریف کرده، مسیری که هم تولید داخلی را به معنای واقعی کلمه رصد کرده و مدیریت می کند و هم درخصوص چگونگی تامین سایر ماشین آلاتی که امکان ساخت آنها در داخل وجود ندارد برنامه ریزی می کند.

وی یادآور شد: مسیر یاد شده در قالب طرحی جامع دیده شده و قابل تقدیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید