227596

شهرام طلوع فکور:

ایجاد هزار و ۲۸۲ فرصت شغلی مستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی سبزوار

دنیای معدن: رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار بیان کرد: هم اینک ۱۶۸ واحد استخراج انواع کانی های معدنی و کرومیت در این شهرستان فعال است.

به گزارش دنیای معدن، شهرام طلوع فکور رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار در خبری اعلام کرد: هزار و ۲۸۲ فرصت شغلی مستقیم در بخش معدن و صنایع معدنی سبزوار ایجاد شده که با توسعه واحدهای فرآوری این میزان اشتغال افرایش می یابد.

طلوع فکور با اشاره به تعداد واحدهای فعالی در منطقه غرب خراسان رضوی تاکید کرد و گفت: هم اینک ۱۶۸ واحد استخراج انواع کانی های معدنی و کرومیت در این شهرستان فعال است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار همچنین اضافه کرد: در راستای جلوگیری از خام فروشی معادن، یک واحد کارخانه فرآوری کنسانتره کرومیت با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان سبزوار مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: از ابتدای امسال ۴۱ فقره بازدید از بخش معادن و صنایع آن صورت گرفته و در راستای برخورد با متخلفان در حوزه برداشت غیر مجاز ماده معدنی، چهار فقره پرونده تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شده است.

طلوع فکور در خاتمه با اشاره به معادن سبزوار خاطرنشان کرد: این شهرستان از قطب های معدنی استان خراسان رضوی به شمار می رود و تاکنون پروانه بهره برداری ۱۶۸ معدن با انواع کانی های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیم، انواع سنگ های ساختمانی و سنگ لاشه با میزان دخیره ۹۹۵ میلیون تن در این شهرستان صادر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید