237879

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو اعلام کرد:

حضور ایمیدرو در پویش همگانی مهار پوکی استخوان/ انجام 2 مطالعه پژوهشی درباره سلامت استخوان کارکنان واحدهای تابعه ایمیدرو

دنیای معدن-مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان به پویش همگانی مهار "پوکی استخوان با تشخیص به موقع" پیوست. امیر ولدخانی در عین حال خبر داد که ایمیدرو 2 مطالعه پژوهشی در سطح واحدهای تابعه در زمینه وضعیت استخوان کارکنان این مجموعه انجام داده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر ولدخانی با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو همگام با برنامه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری پویش همگانی کمپین مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع، از تاریخ 26 مهر تا 2 آبان 1401، اقدامات لازم برای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی در میان کارکنان خود را انجام می دهد.

وی افزود: در این زمینه، بسته آموزشی پیوستی مطرح در پویش یاد شده اعم از توصیه های بهداشتی، غذایی، ورزشی و دارویی در قالب سی دی به واحدهای تابعه ارسال خواهد شد.

ممیزی سالانه عملکرد بهداشت و سلامت کارکنان ایمیدرو و شرکت های تابعه

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو با اشاره انجام سالانه ممیزی عملکرد شرکت های تابعه ایمیدرو در این حوزه، گفت: بخشی از این ممیزی ها، در بخش بهداشت حرفه ای کارکنان شامل بهداشت تاسیسات و تسهیلات بهداشتی واحدهای تابعه است که نتایج حاصله، نشان دهنده رشد عملکرد واحدهای تابعه است.

وی افزود: طبق نتایج آخرین ممیزی عملکرد HSE واحدهای تابعه در دوره پنجم (سال گذشته)، واحدهای تابعه در «حوزه بهداشت»، 78.83 درصد امتیازها را کسب کردند که حاکی از شرایط مطلوب و رشد عملکرد مناسب است.

به گفته ولدخانی، ششمین دوره ممیزی عملکرد نیز در سال جاری انجام شده و در مرحله تدوین گزارش ها است . نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

نتایج مطلوب 2 پژوهش، از نظر شرایط استخوانی کارگران و کارکنان

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو با بیان اینکه تاکنون 2 مطالعه پژوهشی در سطح واحدهای تابعه ایمیدرو در زمینه وضعیت استخوان کارکنان این مجموعه انجام شده است، تصریح کرد: این پژوهش ها شامل "بررسی میزان شیوع اختلالات عضلانی اسکلتی در کارگران و کارکنان معادن و صنایع معدنی کشور" و نیز "بررسی تراکم استخوان در کارگران معادن رو زمینی و زیر زمینی" است که توسط ایمیدرو و همکاری مراکز علمی دانشگاهی انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه نتایج حاصل از پژوهش های صورت گرفته، حاکی از شرایط مطلوب وضعیت اسکلتی و استخوانی کارکنان و کارگران بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید