236664

اشتغال بیش از 8000 نفر در پروژه های معدنی سیستان و بلوچستان

دنیای معدن: استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اشتغال بیش از هشت هزار نفر در پروژه های معدنی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از ملاک های مهم واگذاری معدن داشتن کارخانه صنایع فرآوری و تولید از سوی سرمایه گذران است.

به گزارش دنیای معدن- حسین مدرس خیابانی در نشست شورای معادن سیستان و بلوچستان افزود: ۲۸۰ پروانه اشتغال، ۳۹ پروانه اکتشاف با ۲۰۵ نفر، پنج گواهی کشف به میزان۲.۷ میلیون تن و ۱۳ پروانه بهره برداری با اشتغال ۴۱۸ نفر در سال جاری تا کنون صادر شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: میزان تولید مواد معدنی استان در پنج ماهه ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر رشد داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون پنج معدن کوچک مقیاس احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور شرکت های بزرگ معدنی در استان اهمیت فراوانی دارد که نشان از ظرفیت فراوان این منطقه و جذابیت برای سرمایه گذاران است.

وی تاکید کرد: به تناسب واگذاری اختیارات از بخش دولتی به بخش خصوصی قطعا مدیران این بخش هم باید پاسخگو باشند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: یکی از ملاک های کارآمدی در حوزه معدن تولید از محل ذخیره معدنی بوده که باید افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: زمان کشف تا بهره برداری از معدن باید کوتاه شود در این راستا ظرفیت اسمی معادن قابل و میزان بهره برداری اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه نگاه دولت به سمت تمرکز گرایی رفته که البته راه توسعه کشور تنفیذ اختیار به استان ها است.

مدرس خیابانی افزود: هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم به استانداران اهمیت نداده بدین معنی که موضوعات استان باید در داخل این منطقه حل شود.

وی ادامه داد: ۴۱۷ معدن با ذخیره ۳.۴ میلیارد تن در سیستان و بلوچستان داریم که از این میزان ۴۰۰ معدن کوچک مقیاس و ۱۷ معدن بزرگ مقیاس است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه های عمرانی و نیاز استان با کیفیت ترین معادن به مصالح شهرداری ها اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگر نگران قاچاق سوخت در استان هستیم باید به سرعت گاز را به تمام سیستان و بلوچستان برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید