235396

رشد ۵۸ درصدی وصول حقوق دولتی معادن

دنیای معدن: یک هزار و ۸۶ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در استان مرکزی وصول شد.

به گزارش دنیای معدن؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک هزار و ۸۶ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

 علی جودکی افزود: سه پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی یک هزار و  ۹۸۷ تن و ۱۴۵ هزار تن ظرفیت استخراج امسال در استان مرکزی صادر شد.

جودکی اضافه کرد: ۵۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سه ماه نخست سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند ۲۱ فرصت اشتغال جدید ایجاد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

جودکی افزود: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره است و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات، ساوه و زرندیه مستقر هستند.  

۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۷ میلیون ۷۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۷۹۱ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید