235947

حضور مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

دنیای معدن: مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران ضمن حضور در این سازمان با علیرضا شهیدی رئیس و جمعی از معاونان و مدیران وی بازدید کرد.

به گزارش دنیای معدن، در این نشست که به منظور بررسی وضعیت فرهنگی و استخدامی ایثارگران سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار شد، رئیس این سازمان با بیان این که در تلاشیم وضعیت ایثارگران سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بهبود پیدا کند، گفت: یکی از دغدغه های سازمان استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران است که البته با وجود تلاش های انجام شده، به واسطه برخی قوانین در برخی موارد به بن بست رسیده ایم.

علیرضا شهیدی ضمن ابراز امیدواری از این که با مساعدت وزارت صمت گره از مشکل وضعیت ایثارگران سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور باز شود، افزود: در جهت توانمندسازی ایثارگران در بسیج مهندسی بسیاری از فعالیت های فنی و علمی بر دوش ایثارگران سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور است که بسیاری از این افراد فرزندان، برادران، خواهران و همسران ایثارگران و شهدا هستند.

همچنین مشاور رئیس سازمان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در امور ایثارگران نیز گفت: علاوه بر تسریع مشکلات ایثارگران سازمان، مسئولیت اجتماعی و تبیین فرهنگ ایثارگری در سرلوحه فعالیت های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گرفته است.

احمد رضازاده با بیان این که این سازمان به عنوان مجموعه ای علمی و تخصصی سعی کرده از انتشار اخبار نادرست و بدون پایه علمی جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: همواره در برابر اخبار نادرست که ممکن است جامعه را به سمت تنش ببرد و پایه های فرهنگی جامعه را متزلزل کند ایستادگی کرده ایم.

همچنین مشاور وزیر صمت در امور ایثارگران با بیان این که در وزارت صمت در سه حوزه اولویت بندی برنامه های مرتبط با ایثارگران انجام شده، گفت: ارتقای جایگاه ایثارگران در وزارتخانه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ در بین دستگاه های دولتی به بالای ۵۰ درصد رسیده و جلسات مختلفی با کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان های اداری و استخدامی به منظور تسریع در روند وضعیت استخدامی ایثارگران برگزار شده است.

به گفته حسن ممتحن، علاوه بر بحث استخدامی دو موضوع مهم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سمت وزارتخانه به سوی جامعه پیگیری می شود، زیرا رفتارهای مناسبی در حوزه اخلاق، اقتصاد و گفتمان داشته باشیم و بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره به این که یکی دیگر از برنامه های امور ایثارگران وزارت صمت استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد جهت ترویج فرهنگ و خدمات به ایثارگران است؛ گفت: کمیته توانمندسازی ایثارگران صنعت و معدن به شکل جدید تشکیل شده به نحوی که مشاورین دستگاه های مختلف در سازمان ها در این کمیته ها حضور داشته باشند و در ادامه کمیته های فرعی نیز جهت تاثیرگذاری مطلوب تر تشکیل شود.

شایان ذکر است در پایان این نشست عملکرد سه ساله سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حوزه ایثارگران و گزارش فعالیت ها و تسهیلات ارایه شده به ایثارگران به مشاور امور ایثارگران وزارت صمت ارایه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید