235263

استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت وزارت صمت است

دنیای معدن:معاونت معدنی وزارت صمت معتقد است استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان اولویت این وزارتخانه است و باید یک تعامل میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های معدنی ایجاد شود.

به گزارش دنیای معدن، رضا محتشمی پور، معاونت معدنی وزارت صمت در بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در شهر اهواز گفت: امید است خوزستان مایه برکت بخش معدن کشور شود.

وی افزود:از تمام اعضای حاضر در جلسه که از نمایندگان نخبگان معدنی کشور هستند در خواست می کنیم که در انعکاس مسایل مناطق معدنی با ما همراهی کنند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی فعالان بخش خصوصی در حاشیه این مراسم عنوان کرد: ماده ۲۲ یکی از مواردی بود که در کشور اجرا می شود .

معاون وزیر صمت تصریح کرد:ممکن است به مواردی از این دست برخورد کنید؛ لطفا تمامی این موارد را اطلاع رسانی کنید. یکی از امیدهای ما به سازمان نظام مهندسی معدن ایران انعکاس این موضوعات است.

محتشمی پور در ادامه عنوان کرد: وزارت صمت در تنظیم مقررات و در حوزه توسعه فناوری به همراهی و فکری نیاز دارد. استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان اولویت ماست باید تعامل میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت های معدنی ایجاد شود.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی معدن ایران شبکه ارزشمندی از متخصصان و نخبگان است.

محتشمی پور ادامه داد:وظیفه ما تنظیم مقررات است. خیلی کارها نیاز به رسانه ای کردن ندارد. پیگیری بسیاری از امور در لایه مقررات زمان بر است و زمان بر بودن به معنای عدم پیگیری نیست.

معاونت وزیر گفت:اولین کاری انجام شد بخش نامه های متعدد و متناقض را ساماندهی کرده ایم. در این بخش نامه موارد منسوخ شده را کنار گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه در این فاز از تمام نخبگان و فعالان حوزه معدن درخواست کمک داریم، عنوان کرد: اول اینکه خواهشمندم بخش نامه را مشاهده کرده و به صورت جدی نقد و بررسی کنید. در فرایند تدوین بخش نامه ۳۱۷بخش نامه پیدا کردیم که بسیاری منسوخ و متناقض بودند.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران کمک می کند نظرات جمع آوری شود و وزارت صمت در تعیین فرایند قوانین از آن استفاده می کند.

محتشمی پور تاکید کرد: بعد از مدتها کارشناسی در حوزه ماشین آلات مصوبات تعیین شده است. در حال حاضر محدودیت واردات وجود ندارد.

البته این موضوع تنها به ماشین آلات بدون سابقه ساخت منوط می شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از گلوگاه های ما در بخش بهره برداری و اکتشاف ماشین آلات است، گفت: خوشبختانه توانسته ایم در سطح ریاست جمهوری مباحث اکتشافی معادن کشور را مطرح کنیم. و امیدواریم پنجره واحد زمین هم بخشی از مشکل را حل کند.

وی ادامه داد:باید با جذب منابع دولتی حجم اکتشاف را بالا ببریم. هم چنین از بخش خصوصی دعوت می کنیم پیشنهادات خود را در این زمینه به وزارت صمت ارایه کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:از معدنکاران خارجی هم دعوت می کنیم تا در حوزه اکتشاف شرکت‌های داخلی را همراهی کنند. کانی مگ

 

 

دیدگاهتان را بنویسید