234802

مدیرکل صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت اعلام کرد؛

نبود مشابه ساخت داخل، شرط وزارت صمت برای واردات ماشین‌آلات معدنی

دنیای معدن: مدیرکل صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت، شرط اعمال معافیت حقوق گمرکی در واردات ماشین آلات معدنی را نبود مشابه ساخت داخل دانست.

به گزارش دنیای معدن، سید محمدمهدی هادوی مدیرکل صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت شرط این وزارتخانه برای واردات ماشین‌آلات معدنی را علام کرد.

وی در هفدهمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران درباره موضوع شرایط تحقق معافیت در حقوق ورودی ماشین‌آلات گفت:در بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی آمده است، معافیت مشمول ماشین‌آلاتی می‌شود که به تشخیص وزارت صمت دارای شرایط لازم هستند و وزارت صمت از سال‌ها قبل اعلام کرده که معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات، مشروط بر این است که مشابه ساخت داخل نداشته باشد.

مدیرکل صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت در ادامه، افزود:در سال‌های اخیر، مشروط کردن معافیت به نبود ساخت داخل، چالش‌هایی به همراه داشته و مشکلاتی از سوی متقاضیان واردات ماشین‌آلات مطرح‌شده که کیفیت نامطلوب و قیمت بالای ماشین‌آلات داخلی، دیرکرد در زمان تحویل به متقاضی و نحوه اثبات نبود ماشین‌آلات ازجمله آن است.

هادوی ضمن تشریح مزایای لغو معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی توسعه تولید در همه حوزه‌ها شامل محصول نهایی، قطعات و مجموعه‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات و مواد اولیه از معدن بوده و صنعت ماشین‌سازی نیز صنعتی، صنعت‌ساز و نماد توسعه هر کشور است و وزارت صنعت با تشکیل معاونت ماشین‌آلات و تجهیزات بر حمایت از این حوزه صنعتی، اصرار دارد.

مدیرکل صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید وزارت صمت یادآور شد: البته لغو معافیت نباید موجب تشدید واردات ماشین‌آلات مستعمل شود، زیرا به تولید محصول قابل‌رقابت با محصولات خارجی در منطقه منجر نخواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید