234781

سه کارخانه کنستانتره آهن در استان همدان احداث می شود/ راه اندازی معدن سنگ آهن در اسدآباد

دنیای معدن- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر حمایت از معادن و صنایع معدنی استان برای جلوگیری از خام فروشی، گفت: سه واحد کنستانتره آهن در حال احداث است که تا ۲ سال آینده به چرخه فرآوری معادن این استان اضافه می شود.

به گزارش دنیای معدن، احمد شانیان روز دوشنبه در آیین افتتاح معدن سنگ آهن روستای کمک علیا با تاکید بر تکمیل زنجیره فراوری معادن استان همدان، افزود: جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از اولویت های استان به شمار می رود که موفقیت های خوبی در این زمینه کسب شده است.

وی با بیان اینکه بخش معدن علاوه بر رونق اقتصادی نقش ویژه ای در اشتغال استان دارد، اظهار داشت: چهار هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند که برای پایداری و افزایش این میزان تلاش می کنیم.

شانیان گفت: بر اساس ظرفیت اسمی پروانه های بهره برداری صادر شده ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش معدن استان همدان فعال هستند اما با افزایش ظرفیت و توسعه واحدهای معدنی این رقم افزایش چشمگیری یافته است.

او با اشاره به وجود ۳۰۰ معدن متنوع در استان گفت: ۳۰ درصد این معادن به صورت فصلی و مقطعی تعطیل هستند که برخی از انها نیز با مشکلات معارضان محلی، رکود بازار و یا عدم کیفیت ماده معدنی مواجه هستند که برای بازگشت آنها به چرخه تولید برنامه داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از بهره برداران معادن خواست به مسئولیت اجتماعی خود در قبال اهالی روستا عمل کنند تا رضایت آنها جلب شود و مانعی برای فعالیت آنها ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: بهره بردارن معدن ارتباط و تعامل خود را با شوراهای اسلامی تقویت کنند و در امورات عام المنفعه روستاهای واقع در حریم معادن مشارکت جدی داشته باشند.

فعالیت پنج معدن سنگ آهن در استان همدان

مسئول امور نظارت و بهره وری معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این آیین از ظرفیت ۴۰ هزار تنی معدن سنگ آهن کمک علیا خبر داد و افزود: این منطقه پتانسیل خوبی در ذخایر اهن دارد و امیدواریم ظرفیت این واحد معدنی به ۱۰۰ هزار تن برسد.

محمد تاروردیان با اشاره به وجود پنج معدن سنگ آهن در استان همدان گفت: این معادن ۱۶ میلیون تن ذخیره قطعی آهن دارند که سالانه حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از این معادن استخراج می شود.

به گفته او در گذشته مواد استخراج شده به صورت خام از استان خارج می شد اما در سالهای اخیر با احداث واحدهای گندله و کنستانتره همه این استخراج فراوری می شود به طوریکه هم اکنون میلیون تن کنستانتره آهن در استان تولید می شود.

تاروردیان تاکید کرد: امروز شاهد افتتاح خط خُردایش و پر عیار سازی معدن سنگ آهن کمک علیا واقع در شهرستان اسدآباد هستیم که با فراهم سازی زیرساختها در آینده شاهد احداث کرخانه کنستانتره آهن در این مجموعه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، از ۶۷ نوع ماده معدنی کشور ۳۰ نوع در معادن همدان استخراج و فرآوری می شود و در مجموع همدان حدود ۲ میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

 

دیدگاهتان را بنویسید