234309

در مجمع عادی عمومی سالانه

«تجلی» تقسیم ۴ ریال سود را تصویب کرد

دنیای معدن: مجمع شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با حضور ۹۱ درصد سهامداران تقسیم ۴ ریال سود به ازای هر سهم سال ۱۴۰۰ را تصویب کرد.

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در مجمع این شرکت گفت: امکان جذب سپرده‌های خرد و هدایت آنها به پروژه‌های عظیم، تسهیل در تامین مالی پروژه‌های میان‌مدت و بلند‌مدت، سرعت‌بخشی در تکمیل پروژه و بهره‌برداری از جمله مزیت‌های تجلی است. مرتضی علی‌اکبری تصریح کرد: بازده ۵/ ۶۳درصدی در حدود ۷ ماه ورود به بازار از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت بوده است. وی با اشاره به پروژه‌های شرکت افزود: فولاد شرق خراسان برای ۵/ ۲ میلیون تن کنسانتره در حال اجرا است که قابل افزایش به ۵ میلیون تن است. شرکت اکتشاف تجلی نیز می‌تواند بسیار فعالانه در بخش شرکت جانجا عمل کند. بعد از ملی مس بزرگ‌ترین معدن کشور معدن جانجا خواهد بود.

به گفته مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، اتفاقات خوبی در دو معدن خراسان جنوبی رخ داده و حدود یک میلیون تن طلا اکتشاف شده است.  علی‌اکبری خاطرنشان کرد:  محدوده معدنی شرکت اکتشاف تفصیلی در دو حوزه معدنی پلی متل می‌تواند محدوده معدنی خوبی برای شرکت باشد.

اهم پروژه‌های تجلی توسعه معادن و فلزات

وی گفت: تولید کنسانتره سنگ‌آهن در فاز اول به ظرفیت ۵/ ۲میلیون تن انجام شده است و همچنین احداث گندله‌سازی به میزان ۹۲۰ هزار تن کارخانه کلاف‌سازی در منطقه ابرکوه نیز پیشرفت خوبی داشته است. همچنین تجلی ۲۰ درصد از سهام شرکت فولاد کردستان را در اختیار دارد و احداث کارخانه تولید ورق فولادی با ظرفیت یک میلیون تن در سال تا ۱۴۰۴ پایان خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه سهام شرکت معدنی و صنعتی سپهر تجلی ۱۰۰ درصد متعلق به تجلی است، ادامه داد: سرمایه این شرکت به سرعت افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در شرکت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا به مبلغ ۳۷ میلیارد تومان انجام شده و به تازگی افزایش سرمایه را مورد تصویب قرار داده است.

وی با اشاره به سهام ۵/ ۳۱درصدی تجلی در شرکت مزبور افزود: این شرکت پروژه اسکله را در بندر عباس اجرا می‌کند. فاز اول آن ۱۰میلیون تن و فاز آخر آن برای ۵۰ میلیون تن است که فاز اول آن حدود ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی صنایع و معدن ایران نیز یکی از شرکت‌های بسیار قدیمی در صنعت فولاد است، خاطرنشان کرد: این شرکت  بیش از ۲۰ سال پیش تا الان فعالیت داشته است و  ما توانستیم ۵۱ درصد سهام آن را در اختیار بگیریم و از آن عایدی خوبی داشته‌ایم.

وی همچنین شرکت آهن و فولاد استاتیس توس برای تولید ۴ میلیون تن ورق و فولاد‌سازی و نورد را یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ کشور دانست و  ادامه داد: تجلی ۱۵ درصد سهام این شرکت را نیز در اختیار گرفته است. این در حالی است که  ۸۵ درصد دیگر سهام این شرکت نیز متعلق به چادرملو است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه این شرکت در شرکت آهن و فولاد ابرکوه نیز ۴۸ درصد سهامدار است افزود: این شرکت  در حال حاضر سه پروژه در حال اجرا در زمینه  فولاد‌سازی، نورد و آهن‌اسفنجی دارد که این پروژه‌ها در سال ۱۴۰۱ می‌توانند پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته باشند.

در پایان این مجمع، ومعادن، پرتو تابان، گل‌گهر، چادرملو و صبا نور به عنوان اعضای هیات مدیره تجلی انتخاب شدند.

علی‌اکبری در ادامه از احتمال  افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت در اواخر سال خبر داد. وی همچنین تاکید کرد: پذیرش شرکت تجلی ۲ از سوی معادن و فلزات باید عملی شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید