234299

دیداری صمیمی از جنس معدن با اصحاب رسانه

دنیای معدن: بیست ودومین روز از خرداد ماه ۱۴۰۱ فرصتی برای شماری از رسانه های تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی فراهم شد تا دیداری صمیمی با سکاندار سازمان توسعه ای دولت در بخش معدن و صنایع معدنی داشته باشند و از هرگوشه ای گمانه زنی کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای معدن، حمید علی آبادیان مدیر روابط عمومی ایمیدرو که از بهمن ماه پارسال هدایت آن بخش را برعهده گرفته از رسانه های تخصصی بخش معدن و صنایع معدنی دعوت کرده بود که در هشتاد و چهارمین روز سال در نشست صمیمی با وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در طبقه ۱۲ ساختمان قرنی حضور بهم رسانند.

 

index2

میزبان بهنگام و در ساعت ۳۰ : ۱۱ در محل نشست حاضر بود و شماری از اصحاب رسانه نیز با تاخیر خود را به نشست رساندند و شروع جلسه تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،که ویدئویی در مونیتور های سالن کنفرانس قابل دریافت بود.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو خطاب به اصحاب رسانه حاضر در جلسه گفت: این سومین نشست هم اندیشی رئیس هیات عامل ایمیدرو با اصحاب رسانه در سال ۱۴۰۱ است و هرچه دل تنگتان می خواهد بگویید، نقد و انتقاد شما کمکی به ایمیدرو برای ارتقای خدمت در بخش معدن و صنایع معدنی است.

قبل از سخنان رئیس هیات عامل،  ابتدا خانم سمیه خلوصی مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گزارش ۱۸ دقیقه ای ارائه داد که در صفحه مونیتور هریک از حاضران قابل مشاهده و مرور بود.

خلوصی گفت: ۹۰ درصد معادن کشور در شعاع  ۲۰ کیلومتری روستاها واقع شده اند که مناطق کم بر خوردار  محسوب می شوند و فعال شدن معادن ،نقش ارزنده ای در محرومیت زدایی این مناطق خواهد داشت.

پس از سخنان خانم خلوصی ، بیش از ۲۰ نفر خبرنگار و مدیر سایت دیدگاه خود را در ارتباط با فعالیت ها و عملکرد ایمیدرو بیان کردند، لزوم اطلاع رسانی مستمر با وجود ارتباط با رسانه فعال این سازمان، برنامه ریزی برای بازدید از معادن بمنظور غنای هرچه بیشتر به گزارش ها و تحلیل های مربوطه، چالش انرژی برای صنایع معدنی بویژه برق در ماه‌های گرم و لزوم تدابیر همه جانبه، شایعه آزاد سازی سهام عدالت و تدبیر ایمیدرو در این زمینه، ظرفیت سازی در شرکت های بزرگ برای رویارویی با نقادی ها، پیامد جنگ روسیه _ اوکراین و بازار صادرات فولاد ایران، نحوه تامین مالی طرح های ایمیدرو ، بخشی از پرسش های مطرح شده در این نشست بود که جعفری با گشاده رویی و با حوصله به یکایک آنها گوش داد و بهنگام نکاتی را یادداشت برداشت.

رئیس هیات عامل  ایمیدرو وقتی فرصت پاسخگویی یافت ، گفت: ابتدا میلاد امام رضا علیه السلام را تبریک بگویم که دیروز ( شنبه ) بود و امید است از الطاف ایشان ملت ایران برخوردار شوند و ما هم به عنوان خادمین مردم بتوانیم به  وظایفمان عمل کنیم.

جعفری ضمن استقبال از تداوم نشست های صمیمانه با اصحاب رسانه ، این راهم گفت: برطرف سازی ابهامات ، گرفتن ایده و اعتماد سازی از جمله محاسن برگزاری اینگونه نشست هاست.

وی ابراز  امیدواری کرد: برنامه ریزی لازم برای بازدید از معادن توسط اصحاب رسانه به عمل اید و بدین ترتیب عملکردها مستند سازی شود و عموم مردم از تلاش های به عمل آمده،  آگاه شوند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو براین سخن تاکید کرد: کشور نیاز به همدلی و هماهنگی دارد و دولت سیزدهم وضعیت شفاف دارد و همه باید پاسخگو باشیم.

جعفری توضیح داد : ما با هیچکس و بر سر هیچ موضوعی،  سر سوزنی کینه ای بدل نمی گیریم و تلاش خود را برای فعالیت زیربنایی در بخش معدن و صنایع معدنی بکار گرفته ایم.

وی گفت: امروز روشن است که باستناد اصل ۴۴ بخش خصوصی می تواند در عرصه معادن فعال باشد،.

آنجاها که مخاطره آمیز است ، ایمیدرو ( نماینده دولت) وارد عمل می شود .

این نشست با گذشت نزدیک به ۱۲۰ دقیقه به کار خود پایان داد، محمد سپهر مدیر پیشین روابط عمومی ایمیدرو به عنوان مشاور رسانه ای رئیس هیات عامل ایمیدرو در این نشست حاضر بود و از ارتباط مستمر اصحاب رسانه با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) قدردانی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید