231779

برای توسعه دانش بنیان، باید از مالکیت فکری حمایت شود

دنیای معدن: رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است حمایت قانونی از مالکیت فکری در حوزه های دانش بنیان مهم ترین اقدام برای توسعه و رشد این حوزه است.

به گزارش دنیای معدن، ابراهیم جمیلی در گفت وگویی ادامه داد: در تمام دنیا مالکیت فکری دارای حق وحقوق قانونی است اما بی توجهی به این موضوع در ایران بیش از همه، دست اندرکاران شرکت های دانش بنیان را با مشکل مواجه کرده است. بنابراین حمایت قانونی از مالکیت فکری باید اولویت دولت باشد.

او تأکید کرد: برای این حمایت اگر لازم است باید قانون مورد بازنگری قرار بگیرد و هیات دولت و مجلس به شکل جدی تری وارد شوند.

جمیلی با بیان اینکه اخیراً کنسرسیوم شرکت های دانش بنیان در حوزه معدن تأسیس شده بیان کرد: اقداماتی شرکت های دانش بنیان در حوزه معدن انجام می دهند می تواند جهشی را در تمام بخش های معدنی اعم از استخراج، اکتشاف، فرآوری، نحوه کنترل معادن ایجاد کرده و کاهش هزینه های تمام شده را در این بخش به دنبال داشته باشد. به همین دلیل توجه به این شرکت ها باید در اولویت بخش معدن نیز باشد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با تأکید بر پرهیز از شعارگرایی در مواجهه با حوزه دانش بنیان گفت: بهتر است با مشارکت خود شرکت های دانش بنیان، راهکارهای حمایت و توسعه این شرکت ها را از دست اندرکاران این حوزه پرسید و به دور از شعارزدگی عمل کرد.

جمیلی تأکید کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان یکی از راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی خمودگی اقتصاد کشور است.

او با بیان اینکه باید الزامات تغییر در جهان را پذیرفته و خود را با رویدادهای روز دنیا هماهنگ کنیم ادامه داد: در حال حاضر دانش بنیان ها در بخش های اقتصادی، تولیدی و نحوه توزیع و چگونگی اداره کشور حرف اول را می زنند. خوشبختانه امسال رهبری توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان داشته و نام گذاری امسال می تواند توجه به گسترش حوزه دانش بنیان را فراگیرتر کرده و بیش از گذشته در اولویت قرار دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید