232879

شستا در معادن شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری می کند

دنیای معدن- استاندار خراسان جنوبی از قول مساعد مدیرعامل شستا در زمینه سرمایه گذاری بر روی ظرفیت های معدنی نهبندان خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن این موضوع شاهد دگرگون شدن این شهرستان خواهیم بود.

به گزارش دنیای معدن ، جواد قناعت صبح امروز در جلسه دیدار با جمعی از مرزنشینان و سران عشایری شهرستان نهبندان اظهار داشت: اینکه سفرهای آیت الله رئیسی از استان های محروم شروع شد و خراسان جنوبی هم سومین مقصد سفر بود، نشان دهنده این نگاه ویژه به مناطق محروم است.

وی به بازدیدهای سرزده رئیس جمهور از محلات محروم اشاره کرد و ادامه داد: با فضای مثبتی که در سطح ملی ایجاد شده، قطعاً اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر فضای حاکم بر کشور، تصریح کرد: ما هم نخستین سفرهای شهرستانی را در داخل استان از نهبندان آغاز کردیم به این جهت که نهبندان میزبان سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و هم اینکه آیت الله رئیسی نگاه ویژه ای به نهبندان دارد.

وی از پیگیری هایی که در سطح ملی برای رفع برخی مشکلات نهبندان و استفاده از ظرفیت معادن این شهرستان صورت گرفته گفت و تأکید کرد: در دیدار با مدیرعامل شستا، قول های مساعدی در زمینه سرمایه گذاری بر روی ظرفیت های معدنی نهبندان گرفتیم که با عملیاتی شدن هر کدام از آنها، شاهد دگرگون شدن این شهرستان خواهیم بود.

سود خالص تجمیعی شرکت های شستا نسبت به سال مالی قبل، 14 درصد افزایش یافته استذوب آهن اصفهان پیشتاز در هم افزایی هلدینگ ها و شرکت های تابعه شستاابراهیم بازیان به عنوان سرپرست شستا منصوب شد

به گفته وی؛ در دیدار با رئیس سازمان عشایری کشور، اعتبارات خوبی برای حوزه عشایری استان گرفته شد که با استفاده از آن، تمام مطالبات پیمانکاران تا پایان سال 1400 صفر شده است.

استاندار با اشاره به اتفاقاتی که در سطح بین المللی رخ داده تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم ها برداشته نشده، اما نفت ما فروش خوبی دارد و ان شاء الله با اتمام بدهی های دولت قبل، منابع مالی کشور به سمت عمران و ساخت و ساز خواهد رفت.

قناعت بر تغییر رویکرد دولت و ریل گذاری جدید صورت گرفته در کشور تأکید کرد و گفت: با تأکید رئیس جمهور و وقتی که برای تغییر در فضای کشور گذاشته می شود، وظیفه ما هم این است که برای تغییر در فضای استان وقت بگذاریم.

وی با اشاره به مطالب مطرح شده در جلسه و مطالبات عشایر و مرزنشینان شهرستان نهبندان از سفر ویژه ای برای رصد و پیگیری مشکلات از نزدیک خبر داد و گفت: مسایل مطرح شده به صورت موردی و کارشناسی پیگیری خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) نیز در این دیدار به نقش عشایر در حراست از مرزهای استان گفت.

سردار مهدوی خاطرنشان کرد: عشایر در تمام شرایط همپای نظام و انقلاب بوده و با وجود تلاش های معاندین، مثل کوه پای آرمان های نظام ایستاده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید