232394

استاندار خراسان جنوبی:

پرهیز از خام فروشی معادن دستور کار ویژه خراسان جنوبی است

دنیای معدن - استاندار خراسان جنوبی گفت: پرهیز از خام فروشی مواد معدنی، دستور کار ویژه استان و در اولویت برنامه های دستگاه های متولی است که با سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محقق می شود

به گزارش دنیای معدن، جواد قناعت روز سه شنبه در دیدار گروه معادن امیرسنگان پارسیان در تهران افزود: همسو با سیاست های دولت باید در استان نیز ضمن اجرای طرح هایی با اشتغالزایی بالا، از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده از منابع غنی موجود در خراسان جنوبی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد ارزش افزوده در مواد معدنی استان، با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و مجموعه های کلان اقتصادی محقق می شود.

گروه سرمایه گذاری امیرسنگان پارسیان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بخش خصوصی سنگ آهن کشور است که توانسته با اتکا به جوانان نخبه و انقلابی پروژه های بزرگ معدنی را در کشور اجرا کند.

در این دیدار که با حضور سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری برگزار شد، زمینه های سرمایه گذاری و حضور این شرکت بزرگ معدنی در استان مورد بررسی قرارگرفت.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیر هلدینگ سرمایه گذاری صبا گفت: توجه به ظرفیت های معدنی، راهکاری برای شتاب بخشی به روند توسعه اقتصادی استان است.

قناعت خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های معدنی و بهره برداری از پروژه های فرآوری مواد معدنی، نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و شتاب گرفتن توسعه اقتصادی استان ایفا می کند.

وی بر گسترش صنایع مبتنی بر ظرفیت های معدنی و کشاورزی در راستای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های استان تاکید کرد.

این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد و در آن چگونگی فعالیت هلدینگ سرمایه گذاری صبا در حوزه معادن فلزی و غیرفلزی استان مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید