232331

مسیر افریقای جنوبی برای تولید "مواد معدنی آینده"

هدف جذب سالانه 900 میلیون دلاری آفریقای جنوبی در اکتشاف

دنیای معدن: آفریقای جنوبی در نظر دارد تا سال 2025 میلادی سالانه 900 میلیون دلار برای اکتشاف مواد معدنی جذب کند. این اقدام عمدتا با هدف تمرکز بر تولید "مواد معدنی آینده" اجرایی می شود.

به گزارش دنیای معدن به نقل از وب سایت ماینینگmining آفریقای جنوبی که دارای بیشترین ذخایر مواد معدنی جهان است در نظر دارد تا سال 2025 میلادی سالانه 900 میلیون دلار برای هزینه های اکتشاف مواد معدنی جذب کند.

این میزان حدود5 درصد از هزینه جهانی در حوزه اکتشاف مواد معدنی را در بر می گیرد و انتظار می رود صنعت معدنکاری را رونق بخشد. اگرچه این صنعت به عنوان یکی از بزرگترین صنایع جهان، طی سال های اخیر دچار رکود شده است.

این استراتژی در نظر دارد، بهره گیری از زیرساخت های پیشرفته و متخصصان معدنی آفریقای جنوبی را مد نظر قرار دهد. همچنین قصد دارد وابستگی تاریخی این کشور به بخش طلا را کنار گذاشته و تمرکز بر فلزات مورد استفاده در خودروهای الکتریکی، ذخیره باتری و تولید هیدروژن را جایگزین این بخش کند.

با کاهش ذخایر طلا ، صنعت معدنکاری آفریقای جنوبی شعار "مواد معدنی آینده" را در دستور کار خود قرار داده است.آفریقای جنوبی طی دهه های متوالی بزرگترین تولیدکننده طلای جهان بوده است اما به دلیل عمق بیشتر ذخایر و هزینه بالای دسترسی به آنها تولید فلز زرد کاهش یافته است. این کشور هنور بزرگترین ذخایر فلزات گروه پلاتین، وانادیوم، کروم و منگنز را در اختیار دارد.

علاوه بر مشوق های تقویت اکتشاف، هدف این کشور بهبود داده های مربوط به ذخایر مواد معدنی و حمایت فنی بیشتر از شرکت های معدنی کوچک است.

شرکت های معدنی بزرگی همچون گلنکور،آنگلو امریکن و ریوتینتو در آفریقای جنوبی فعالیت دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید