232092

مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید از معادن رودبار:

معدن رکن اصلی آبادانی و عمران است

دنیای معدن: مدیرکل صمت گیلان از سه معدن فعال رودبار بازدید کرد و گفت: یک رکن اصلی آبادانی و عمران؛ معدن است و به طور کلی، معادن زیربنای توسعه و پیشرفت هستند.

به گزارش دنیاتی معدن، تیمور پورحیدری از سه معدن در اطراف شهرستان رودبار بازدید به عمل آورد و از نزدیک نحوه فعالیت آنها را بررسی نمود و اظهار داشت: اسلوب و شیوه بهره برداری معادن باید در چارچوب قوانین به نحوی انجام شود که در اذهان عمومی؛ تخریب منابع تلقی نگردد.

وی تاکید کرد: معادن رودبار در کنار فعالیت معدنی به مسئولیت اجتماعی نیز بپردازند و همه ضوابط با نظارت سازمان نظام مهندسی معدن و مسئولین فنی معادن در حین عملیات معدنی برای کاهش مخاطرات رعایت گردد و مطالبات حقوق دولتی معادن نیزبه طور دقیق پیگیری خواهد شد.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه قانون معادن کاملاً شفاف است تاکید کرد: از رویکردهای سطحی و غیر کارشناسی در بهره مندی از مواهب و ذخایر طبیعی معدنی استان پرهیز شود تا پویایی در حوزه تولید و صنایع معدنی و به تبع آن اشتغال آفرینی که مورد تایید مقام معظم رهبری می باشد، اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به برنامه فعال سازی برخی از معادن راکد در سال جدید از طریق مزایده، افزود: در حالت فعلی ۴۲ معدن در استان در حال فعالیت و دارای پروانه بهره برداری هستند که برنامه ریزی شده است ۳۷ معدن دیگر نیز که دارای ذخایر معدنی مناسب برای سرمایه گذاری و بهره برداری می باشند از طریق مزایده به شرکتهای دارای صلاحیت با نظارت دقیق واگذار گردد.

تیمور پورحیدری از پیش بینی افزایش اشتغال در حوزه معادن جدید سخن گفت و تشریح کرد: با فعال شدن این ظرفیت های معدنی زمینه اشتغال حداقل بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم در زنجیره بهره برداری آنها در حوزه های حمل و نقل و فرآوری به وجود خواهد آمد.

وی ساماندهی و بازنگری در امور معادن را از برنامه های مهم اداره کل صمت گیلان برشمرد و گفت: قطعاً نظارت بر امور معادن به مراتب بیشتر خواهد شد و در این راستا از ظرفیت های نهادها و تشکل های مرتبط نظیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی؛ خانه معدن و سازمان نظام مهندسی به صورت میدانی و عملیاتی استفاده خواهد شد.

مدیرکل صمت گیلان اضافه برداشت های معدنی را آسییب زا دانست و هشدار داد: چنانچه بیش از میزان کارشناسی شده در مجوز صادره از بسترمعادن برداشت انجام شود، تخلف است و برابر ضوابط با تخلفات معدنی با جدیت تمام برخورد می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید