231710

سهم ۵۰ درصدی معدن از جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا از مبادی استان در سال گذشته

دنیای معدن: رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۰ از مبادی استان سمنان خبر داد و گفت: نیمی از این میزان جابجایی کالا مربوط به گچ، سیمان و سایر مواد معدنی در استان سمنان بوده است.

به گزارش دنیای معدن، مجید عرفانی تبار با اشاره به جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا بر اساس بارنامه های صادرشده در سال ۱۴۰۰ عنوان اظهار کرد: از این مقدار جابجایی بیش از ۳۰ درصد سهم گچ استان بوده و ۲ میلیون تن کالا معادل ۲۰ درصد شامل سیمان و خاک معدنی بوده است.

وی افزود: همچنین در ۵۴ سفر به میزان ۱۶۰۰ تن و به ارزش گمرکی یک میلیارد ریال محموله ترانزیتی جابجایی صورت گرفته است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با بیان اینکه ۸۵ شرکت حمل و نقل داخلی استان در این مدت جابجایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشتند، افزود: گچ، سیمان، نمک و مصالح ساختمانی از جمله عمده کالاهای جابجا شده در سمنان طی سال گذشته می باشد.

عرفانی تبار ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی رانندگان سخت کوش و فعالان حوزه حمل و نقل، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم در اولویت شاغلین بخش حمل و نقل کالا قرار دارد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم اجرایی و پروتکل های بهداشتی به شرکت های حمل و نقل فعال در این حوزه ابلاغ شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر در استان سمنان چهار هزار ۶۵۰ راننده با استفاده از سه هزار و ۱۵۰ وسلیه نقلیه سنگین مشغول به فعالیت در بخش حمل و نقل کالا هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید