230639

چین از شرکت‌های عناصر نادر خاکی (REE) خواست تا قیمت‌ها را به سطح «معقول» برگردانند

دنیای معدن-رویترز: این رگولاتور روز جمعه گفت چین برخی از شرکت‌های کلیدی مرتبط با عناصر نادر خاکی را در میان افزایش مداوم قیمت‌های محصولات احضار کرد و آنها را ملزم کرد تا از زنجیره تامین ثابت برای کمک به کاهش قیمت‌ها اطمینان حاصل کنند.

به گزارش دنیای معدن، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در بیانیه ای اعلام کرد که به تولیدکنندگان از جمله گروه عناصر نادر خاکی چین China Rare Earth، گروه عناصر نادر خاکی شمال چین China Northern Rare Earth و Shenghe Resources دستور داده است تا فعالیت و تجارت خود را تنظیم کنند و از هرگونه سفته بازی یا احتکار در بازار جلوگیری نمایند.

این مقام همچنین شرکت ها را ملزم کرد تا در ترویج مکانیسم قیمت گذاری برای محصولات عناصر نادر خاکی پیش قدم شوند و به طور مشترک قیمت ها را به محدوده معقول برگردانند.

قیمت عناصر نادر خاکی، گروهی متشکل از 17 ماده معدنی مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و تجهیزات نظامی، از نیمه دوم سال 2021 در میان نگرانی‌ها از عدم قطعیت عرضه از سوی میانمار و تقاضای شدید افزایش یافته است.

قیمت چینی آلیاژ پرازئودیمیوم-نئودیمیوم که جهت ساخت آهن‌رباهای فوق‌العاده قوی برای موتورهای وسایل نقلیه الکتریکی EV استفاده می‌شود، تا کنون در سال جاری 32 درصد تقویت شده و به 1.38 میلیون یوان معادل 218,395.90 دلار در هر تن رسیده است.

شاخص قیمت منتشر شده توسط انجمن صنایع عناصر نادر خاکی چین در روز جمعه به 429.4 رسید و در اطراف رکوردهای بالای خود در نوسان بود.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید