230449

میلیاردر معدنکار استرالیایی 2.2 میلیارد دلار در پروژه انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری می کند

دنیای معدن- رویترز: اندرو فارست؛ مالک FMG غول سنگ آهن استرالیا که روی یک انقلاب سبز جهانی شرط بندی کرده است، روز یکشنبه 27 فوریه اظهار داشت که در حال سرمایه گذاری 3 میلیارد دلار استرالیا (2.2 میلیارد دلاری) برروی انرژی های تجدیدپذیر در مرکز کوئینزلند است.

به گزارش دنیای معدن، فارست که ثروتمندترین مرد استرالیا است گفت که شرکت او بنام Squadron Energy پروژه دو مرحله ای کلارک کریک را که شامل توسعه مزرعه بادی، خورشیدی و باتری می باشد، با قراردادهایی که پیش از این برای شروع فوری ساخت و ساز این پروژه ها عملیاتی شده ، خریداری کرده است.

فارست در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در Clarke Creek نه تنها برروی استفاده از نیروی تجدیدپذیر باد و خورشید برای انرژی بخشیدن به خانه‌ها، کارخانه‌ها و شهرهایمان سرمایه‌گذاری می‌کنیم ، بلکه از آن به‌عنوان گامی حیاتی در جهت پایان اتکای خود به سوخت‌های فسیلی بهره خواهیم برد.

فارست گفته است که می خواهد گروه فورتسکیو متالز را که مدیر آن است به بزرگترین گروه انرژی سبز در جهان تبدیل کند.

فارست در ادامه افزود که فاز نخست پروژه Clarke Wind به طور کامل در سال 2024 به بهره برداری می رسد. فاز دوم نیز در سال 2026 به مدار تولید وارد می شود.

وی در این بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که پس از تکمیل، این پروژه می‌تواند انرژی باد، خورشید و ذخیره باتری کافی برای تامین برق بیش از 660 هزار خانه یا 40 درصد از خانوارهای کوئینزلند را تولید کند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید