230224

رشد چهار برابری صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از بندر چابهار

دنیای معدن-مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با برنامه ریزی انجام شده، صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار نسبت به 11 ماه مشابه سال گذشته، بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

به گزارش دنیای معدن، بهروز آقایی در گفت وگویی اظهار داشت: در راستای استفاده از ظرفیت های بندر چابهار، توسعه سواحل مکران و محور شرق کشور، اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، تامین و واردات کالاهای اساسی از طریق بندر ، افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی و افزایش عملکرد تخلیه و بارگیری در بندر چابهار را در دستور کار خود قرار داد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا این اداره کل با انجام بازاریابی منسجم و پیگیری های مستمر و ارائه تخفیفات هدفمند بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های بندر چابهار نسبت به برنامه ریزی جذب کالا و کشتی اقدام کرد به طوری که از ابتدای سال جاری، واردات کالاهای اساسی باوجود محدودیت های ناشی از شیوع کرونا و سایر موضوعات، نسبت به مشابه سال قبل، بیش از 70 درصد افزایش یافت؛ این میزان افزایش موجب ارتقای جایگاه بندر چابهار و کسب مقام سوم در بین بنادر کشور در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی شده است.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده، صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار نسبت به 11 ماه مشابه سال گذشته بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

آقایی اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب به صورت شبانه روزی، برنامه ریزی جهت حمل، تخلیه و حمل یکسره کالاها به مقاصد مصرف در کمترین زمان ممکن از اقدامات قابل توجه در تخلیه و بارگیری چهار میلیون تن کالا طی یک سال برای اولین بار در بندر چابهار است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ارائه خدمات مناسب مطابق با نرم های تخلیه و بارگیری و کسب رکوردهای عملیاتی از قبیل بارگیری کالاها تا 25 هزار تن در روز از اقدامات شاخص اداره کل در 11 ماه گذشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید