229853

اما و اگرهای فعالیت معدن پلور آمل

دنیای معدن: معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری گفت: در راستای ماده ۲۴ قانون مجوز معدن پلور آمل صادر شد که از همان ابتدا با جاده دسترسی معدن مخالفت کردیم؛ به این دلیل که دارای پوشش گیاهی است.

به گزارش دنیای معدن، در پی صدور پروانه بهره برداری معدن چلاو آمل برای جاده دسترسی این معدن که گفته می شود؛ باید درختان مسیر قطع شود که این موضوع اعتراض مردم را درپی داشته است و بنا به نظر فعالان زیست محیطی واگذاری بخشی از معادن در گذشته بدون در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی بوده و این مسئله موجب ایجاد خسارت هایی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی شده است.

موسی مقیمی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری در این باره، اظهار کرد: در راستای ماده ۲۴ قانون مجوز معدن پلور آمل صادر شد که از همان ابتدا با جاده دسترسی معدن مخالفت کردیم؛ به این دلیل که دارای پوشش گیاهی است.

وی گفت: مکاتباتی با شورای حفظ حقوق بیت المال انجام دادیم که با توجه به این پیگیری ها با وجود گذشت دو سال از صدور پرونه، هیچ گونه بهره برداری صورت نگرفت.

معاون حفاظت و امور اراضی ادارا کل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به بازدید سازمان جنگل ها و صمت از این معدن، بیان کرد: مقرر شد بعد از بازدید نتیجه اعلام شود که احتمال اینکه با بهره برداری از این معدن موافقت شود، بعید بنظر می رسد.

مقیمی با اعلام اینکه با احداث جاده دسترسی نیاز به قطع درخت است، گفت: در این زمینه مخالفت خود را اعلام و مقاومت کردیم و در مجموع منتظر پاسخ بازدید سازمان جنگل ها هستیم.

باپیگیری های خبرنگار خبرگزاری فارس از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل هیچ گونه استعلامی از محیط زیست در ارتباط با این معدن گرفته نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید