226150

سختگیری در حوزه معادن زیاد است/ فعالیت ۱۳۳ معدن در مازندران

دنیای معدن: معاون امور معدنی سازمان صمت مازندران با اشاره به راه اندازی سه معدن سال جاری در استان گفت: سختگیری در حوزه معدن در استان نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

به گزارش دنیای معدن، عباس عبدی در گفتگویی با اشاره به شرایط استان و پوشش گیاهی آنکه به عنوان سبز معروف است، افزود: این مسئله سبب می شود تا برای صدور مجوزهای معدنی دارای یکسری مسائلی باشیم.

وی افزود: به دلیل آنکه مازندران دارای پوشش گیاهی است، دستگاه های مربوط برای حفظ گونه های طبیعی و گیاهی دارای قوانین خاص خود هستند و صدور مجوزهای معدنی تابع یکسری ملاحظاتی است.

وی با اظهار اینکه طی یک سال گذشته حدود ۹ معدن به منابع طبیعی برای احیا بازگردانده شده است، افزود: در بخش وصول حقوق دولتی در سال جاری ۱۳ میلیارد تومان در استان وصول شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

عبدی صدور پنج فقره گواهی اکتشاف و دو فقره پروانه اکتشاف را از دیگر اقدامات ذکر کرد و با اشاره به راه اندازی کارگروه تعامل ستادی در استان یادآور شد: در این کارگروه مسائل مختلف در حوزه معدن بررسی وبهترین راهکار انتخاب می شود.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه سخت گیری ها در استان نسبت به دیگر مناطق بیشتر است، گفت: دنیا به سمت توسعه پایدار در بخش معدنی پیش رفته است و اگر ضوابط و معیارها حاکم شود، تمامی مشکلات در حوزه معدنی حل می شود.

وی نگاه سنتی در حوزه معادن را از جمله چالش ها بیان کرد و گفت: باید به بخش معدن به صورت علمی توجه و نظارت هایی درنظر گرفته شود.

وی شمار پروانه های بهره برداری صادر شده در حوزه معدن را طی سال جاری در استان سه فقره ذکر کرد و گفت: از ۲۶۲ فقره پروانه بهره برداری معدن در حال حاضر ۱۳۳ فقره پروانه بهره برداری فعال وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید