229527

چین و آرژانتین در حال عمق بخشیدن به روابط فراتر از حوزه معدنکاری هستند/سرمایه گذاری چین در طرح «مبتکرانه کمربند و جاده» در آرژانتین

دنیای معدن-بلومبرگ: در پی اعلام اخیر گروه معدنی Zijin مبنی بر سرمایه گذاری 380 میلیون دلاری برای ساخت کارخانه کربنات لیتیوم در آرژانتین و سرمایه گذاری های آتی در پروژه های طلا و مس، در اواخر هفته قبل رئیس جمهور چین شی جین پینگ گفت کشورش و ملت آمریکای جنوبی در حال عمق بخشیدن به روابط مالی خود هستند.

به گزارش دنیای معدن، بیانیه‌های رسمی هر دو کشور درباره نشستی بین شی و رئیس جمهور آلبرتو فرناندز در پکن گزارش داده اند که در آن طرف چینی موافقت کرده که بیش از 23.7 میلیارد دلار به آرژانتین کمک مالی کند که از این میان 14 میلیارد دلار قبلاً برای پروژه‌های زیربنایی تصویب شده بود و بقیه آن برای طرح «مبتکرانه کمربند و جاده» سرمایه گذاری می شود.

شی همچنین به فرناندز گفته که هر دو کشور باید پروژه‌های انرژی آبی و راه‌آهن موجود را اجرا کنند و همکاری‌های تجاری، صنعتی، زیرساخت‌ها، انرژی هسته‌ای، سرمایه‌گذاری و تلاش‌های ضد اپیدمی را عمیق‌تر نمایند.

ایده ترویج پروژه های توسعه سبز و پایدار و همچنین ابتکارات مرتبط با اقتصاد دیجیتال نیز در توافق نامه امضا شده بین پکن و بوینس آیرس ذکر شده است.

آرژانتین همراه با شیلی و بولیوی در داخل "مثلث لیتیوم" آمریکای جنوبی قرار دارد. این کشور چهارمین تولیدکننده بزرگ فلز باتری و نهمین تولیدکننده بزرگ نقره در جهان است. این کشور همچنین دارای ذخایر اورانیوم است و حدود 30 هزار تن ذخایر اثبات شده اورانیوم در آن تخمین زده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید