229387

همکاری تیسن کروپ در تولید کامپوزیت‌‌های فلزی

دنیای معدن: همکاری نزدیک‌‌ شرکت فناوری‌های معدنی تیسن کروپ و Magotteaux در زمینه تولید قطعات مقاوم در برابر سایش با خواص بهینه و مقرون‌‌به‌‌صرفه خبر خوبی برای معادن سنگ و مصالح است.

به گزارش دنیای معدن، با توجه به این همکاری، توسعه سریع و ارائه قطعات مقاوم در برابر سایش با کیفیت بالا با قیمتی مناسب‌تر برای مشتریان معدنی و صنعتی امکان‌پذیر خواهد شد. شرکت Magotteaux یک شرکت ریخته‌گری بلژیکی است که در سال ۱۹۱۸ شروع به کار کرد و اکنون در ارائه راه‌حل‌‌های متمایز در زمینه قطعات ضد سایش در جهان پیشرو است. این شرکت طیف وسیعی از راه‌‌حل‌‌های بهینه را در ارائه مواد ضدسایش مورد استفاده در صنایع معدنی و همچنین محصولات، خدمات و سیستم‌‌ها برای سایر صنایعی که در زمینه سایش و خردایش مواد فعالیت می‌کنند مانند صنعت سیمان، معادن، بازیافت و نیروگاه‌های زغال‌‌سنگ عرضه می‌کند.

 به نقل از وب‌سایت گلوبال ماینینگ، این همکاری طولانی‌مدت، که در ابتدا به صورت یک رابطه سنتی مشتری و تامین‌کننده آغاز شد، اکنون به بلوغ رسیده و به توسعه قطعات نوآورانه ضد سایش با فناوری کامپوزیت‌‌های با زمینه فلزی (MMC) گسترش خواهد یافت. قرارداد همکاری، تلاش‌‌های تحقیق و توسعه مشترک در آینده را از طریق توسعه کوتاه‌مدت و تلاش‌‌ برای توسعه متمرکز بر مشتری و بازار تقویت می‌کند. شرکت Magotteaux دارای تخصص گسترده‌ای در فناوری MMC برای ریخته‌گری قطعات مقاوم در برابر سایش است که طول عمر بیشتری را ارائه می‌دهند و نسبت هزینه به فایده بالاتری را به همراه خواهد داشت. این نوآوری تکنولوژیکی بر اساس اختراعات متعدد توسط این شرکت توسعه یافته است. برای تولید کامپوزیت‌‌‌های زمینه فلزی MMC، از یک قطعه فلزی مانند فلز آلومینیوم، به عنوان زمینه استفاده می‌شود و برای تقویت با الیافی مانند سیلیکون ترکیب می‌شود. کامپوزیت‌‌های زمینه فلزی، در این مدت کمی که در بازار وارد شده‌اند، محبوبیت زیادی نسبت به رقبای خود پیدا کرده و جایگاه ویژه‌‌ای در صنعت دارند. کامپوزیت‌‌هایی که با زمینه فلزی تولید می‌شوند، اقتصادی‌‌تر و مقرون به صرفه‌‌تر از سایر کامپوزیت‌‌ها هستند. امروزه به دلیل نوسانات بازار و قیمت آهن‌آلات، قیمت کامپوزیت زمینه فلزی بیشتر شده است. ولی همچنان قیمت آن نسبت به بقیه کامپوزیت‌‌ها معقول‌‌تر است. کامپوزیت‌‌های زمینه فلزی، یکی از پرکاربردترین کامپوزیت‌‌هایی است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این نوع کامپوزیت، در صنایع مختلفی مانند خودرو، هوافضا و ... کاربرد دارد.

 

جورج پالنکمپر، مدیر ارشد خدمات شرکت فناوری‌های معدنی تیسن کروپ در این خصوص اظهار کرد: با گسترش همکاری خود با Magotteaux، انتظار داریم مشتریان ما طی ۱۲ ماه آینده از این مشارکت به شکلی کاملا ملموس بهره‌مند شوند. وی افزود: ما می‌توانیم راه‌‌حل‌‌های جدید و نوآورانه‌‌ای را برای قطعات ضد سایش ارائه دهیم که به مشتریانمان کمک می‌کند عملکرد عملیاتی خود را بهبود بخشند و هزینه‌های قطعات فرساینده خود را از طریق افزایش عمر مصرف آنها کاهش دهند و در نتیجه از نظر اقتصادی سود ببرند.

سباستین داسونی، مدیرعامل Magotteaux، خاطرنشان کرد: ما مفتخریم با یک شرکت پیشرو مانند شرکت تیسن کروپ همکاری می‌کنیم که به عنوان یکی از بهترین تولید‌کنندگان مواد ضدسایش در جهان شناخته می‌شود. دانش، فناوری‌ها و فداکاری کارگران ما به ما اجازه داد تا به این هدف والا دست یابیم. تیم‌‌ ما روی تعالی صنعت تمرکز کرده‌‌ و برای تولید جدیدترین قطعات سایشی برای شرکت تیسن کروپ هیجان‌‌زده هستند.

اتحاد کنونی بین تیسن کروپ به عنوان شرکت تخصصی در فرآیند و Magotteaux به عنوان یک شرکت متخصص در تولید، راه‌‌حل‌‌های ارزشمند و بی‌‌سابقه را به مشتریان آنها در سراسر جهان برای تامین قطعات و تجهیزات ضدسایش مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. این در حالی است که پیش از این نتایج قابل مشاهده‌ای را به مشتریان مختلف ارائه کرده است. به عنوان مثال، در تولید قطعه کانکیو برای سنگ‌شکن‌های چرخشی، که در سال ۲۰۲۱ توسعه و معرفی شد این تلاش‌ها منجر به موفقیت شد زیرا رفتار سایشی این قطعات جدید در مقایسه با قطعات سایشی استاندارد، حتی در سخت‌ترین شرایط، بسیار بهتر بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید