226464

حل مشکل معادن سرمک ملایر را پیگیری می کنیم

دنیای معدن: استاندار همدان با بیان اینکه ضمن توجه به مباحث زیست محیطی باید نسبت به حل مشکلات معادن سرمک در ملایر اقدام شود گفت: در این زمینه جلسات و پیگیری های لازم را از استان خواهیم داشت.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملایر با اشاره به ظرفیت های شهرستان ملایر در حوزه های مختلف اظهار کرد: ملایر در حوزه مبل و منبت و انگور سرآمد است و دو نشان جهانی را در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به داشتن این ظرفیت ها باید این شهرستان بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرد گفت: در این زمینه برای توسعه و اشتغال بیشتر در شهرستان پیگیر رفع موانع و نیازهای شهرستان هستیم.

استاندار همدان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسئله تولید و رفع موانع آن اظهار کرد: امروز مبحث مهم دولت و شخص رئیس جمهور نیز تاکید بر اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی است که در این زمینه اول باید موانع تولید را در کشور رفع کنیم.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه افزود: یکی از موضوعات معدن سرمک به عنوان یکی از معادن پویا و فعال ملایر است که با مدیریت خوب و دانش فنی و اطلاعات روز پیش می رود.

قاسمی فرزاد گفت: برای اشتغال و توسعه بیشتر با توجه به مشکلات مطرح شده به ویژه در حوزه صدور پروانه زیست محیطی، این معدن ضمن تأکید بر لزوم توجه به مباحث زیست محیطی حتما باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد که در این زمینه جلسات و پیگیری های لازم را از استان خواهیم داشت.

وی در ادامه با گریزی به حوزه کشاورزی شهرستان و ظرفیت های آن گفت: در حال حاضر طرح فراز را در ملایر دنبال می کنیم که در صورت حمایت می توانیم تسهیلات لازم را برای اجرای بیشتر آن در راستای بالا بردن کمیت و کیفیت محصول در تاکستان ها دنبال کنیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه حمایت از تولید و حوزه صنعت شهرستان را نیز در دستور کار داریم گفت: در زمینه گردشگری هم ملایر ظرفیت های خوبی دارد که این بحث نیز باید مورد توجه قرار گیرد

وی با بیان اینکه منابع طبیعی استان آمادگی دارد ظرفیت این حوزه را برای تولیدکنندگان چوب قرار دهد گفت: در این راستا با توجه به نیاز استان به ویژه ملایر به چوب، علاوه بر تامین منابع لازم مشکلات بخش منبت نیز حل می شود.

واحدهای صنعتی از مجموعه شرکت های دانش بنیان و ظرفیت نخبگان استفاده کنند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: محور کشور باید بر پایه اقتصاد باشد و اگر بر این محور باشد اشتغال و صادرات توسعه پیدا می کند.

هادی بیگی نژاد با تاکید بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان گفت: برای تحقق بیشتر توسعه و اشتغال شهرستان واحدهای صنعتی باید از مجموعه شرکت های دانش بنیان و ظرفیت نخبگان استفاده کنند و حوزه کشاورزی شهرستان نیز بر پایه فرآوری و صنعت محور باشد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای نیز با بیان اینکه فضای شهرستان ملایر فضای توسعه و اشتغال است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد گفت: شرایط برای ملایر در حوزه صنایع معدنی به ویژه فروسلیس فراهم است و الان فقط بحث برق مطرح است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه تصریح کرد: پیگیر هستیم نیروگاه 500 مگاواتی ملایر را جزو اولویت های ملی قرار دهیم و با توجه به اینکه این پروژه مهم کلنگ زنی زنی شده باید به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه حوزه دامپروری در ملایر حوزه موثری است که مجموعه بنیاد مستضعفان و شستا و.. در این زمینه سرمایه گذاری کردند و با ایجاد هر چه سریعتر واحد دامداری 6 هزار راسی شاهد توسعه خواهیم بود گفت: تاکید داریم توسعه کارخانه پگاه استان را در ملایر شاهد باشیم.

انتقاد از روند کند اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه یکی از مباحث بحث بودجه 1401 است افزود: برای برخی پروژه های ملی مانند چهارخطه کردن محور ملایر، آبرسانی از سد کلان و ورزشگاه 5 هزار نفره بودجه ها وجود دارد و حذف نشده فقط از ملی به استانی تغییر کرده است و در شرایط فعلی کشور امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

وی ضمن انتقاد از روند کند اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر گفت: در فاضلاب شهری ملایر واقعا مشکل داریم که معدل آن بسیار عقب است، امیدواریم با پیگیری مسئولان مربوطه در استان به سرانجام برسد.

آزادیخواه پیگیری هر چه سریعتر شهرک مبل و منبت را نیز از اولویت های شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از محورهای توسعه شهر ملایر حوزه مبل و منبت است که با رضایت ساکنین و کشاورزان ایجاد شهرک مبل و منبت را داشته باشیم.

پیش بینی اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر

سرپرست فرمانداری ملایر نیز به ظرفیت های ملایر در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیت های خود در راستای توسعه اقتصادی پروژه های مهمی با سرمایه گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در دست اقدام دارد.

حسین فارسی مهمترین این پروژه ها را منطقه ویژه اقتصادی سامن، طرح توسعه فروسلیس، احداث دامداری ۶ هزار راسی دام مولد شرکت ملارد شیر وابسته به شستا، احداث گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد، توسعه ۲۰ هکتاری شهرک صنعتی مبل و منبت حاجی آباد، احداث شهرک ۲۰۰ هکتاری خیاطان ازندریان و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی توسط شرکت برق حرارتی برشمرد.

وی یادآور شد: رفع مشکلات و موانع برای اجرایی شدن سریعتر این پروژه ها از مطالبات مسئولان و مردم است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید