225871

در نیمه نخست ۱۴۰۰ محقق شد

تولید ۶ ماهه فولاد غرب آسیا در اوج کمبود برق

دنیای معدن: فولاد غرب آسیا در راستای شعار سال ۱۴۰۰ موفق شد، در سه ماه اول سال با ۱۰درصد بیش از ظرفیت اسمی به ۱۳۷ هزار تن تولید دست پیدا کند. اما در سه ماه دوم رشد تولید دچار مشکل شد ولی شرکت باز هم توانست برنامه تولید ۶‌ماهه را برای ۲۱۰ هزار تن تولید به ثبت برساند.

به گزارش دنیای معدن، شرکت فولاد غرب آسیا، دومین شرکت تولیدکننده ورق‌های سرد نورد دیده (روغنی) به صورت کلاف در کشور است که با تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن و سهم ۱۷درصدی از بازار، نقش موثر و مهمی در تامین نیاز کشور به ورق‌های فولادی (محصولات خاص)، ایجاد و توسعه اشتغال پایدار از طریق رعایت الزامات قانونی و نیاز و انتظارات ذی‌نفعان دارد.

محصولات این کارخانه با تکمیل زنجیره تولید آهنی و فولاد، برای استفاده در صنایع پایین‌دستی فولاد مانند صنایع تولید ورق‌های پوشش‌دار گالوانیزه و قلع اندود، لوازم خانگی، صنایع بسته‌بندی و‌ قطعات خودرو کاربرد دارند. تولید ورق‌های فولادی با رنج ضخامتی ۲/ ۰ تا ۳/ ۰ میلی‌متر به‌عنوان کالای استراتژیک صنایع بسته‌بندی بخشی از تولیدات کارخانه است.

 افزایش تولید در سال مانع‌زدایی‌ها

سال ۱۴۰۰ از نظر کمبودها یک شرایط استثنایی برای فولاد غرب آسیا به وجود آورد. کمبود برق و مواد اولیه  و عدم هماهنگی بین وزارت صمت و بورس کالا همه دست به دست هم داد تا فشارهای بیرونی به این شرکت افزایش یابد.

 طرح‌های توسعه

طرح‌های توسعه شرکت فولاد غرب آسیا برای دستیابی به ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال اجرا است که در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با اجرای این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت فراهم خواهد شد که این مهم در جهت انجام مسوولیت‌های اجتماعی شرکت از طریق ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.

 دستاوردهای داخلی‌سازی در نیمه نخست سال‌جاری

استفاده از سازندگان داخلی برای تامین بعضی از لوازم و قطعات حساس؛ از جمله سفارش یک دستگاه موتور نورد ۲۲۰۰ کیلوواتی به شرکت جمکو (mill motor) و موتور ۱۱۰۰ کیلو واتی به شرکت رشد صنعت. در حالی این موتورها سفارش داده شد که این شرکت‌ها برای اولین بار با این قدرت و شرایط کاری، طراحی و ساخت این موتورها را انجام داده لذا فولاد غرب آسیا ریسک بزرگی پذیرفت. به این ترتیب، این موتورها ساخته شده و به‌زودی برای آزمایش در خط تولید قرار خواهند گرفت که ان‌شاءالله با عملکرد مثبت می‌توان گفت کشور برای همیشه از ورود موتورهای نورد در این محدوده قدرت بی‌نیاز خواهد شد.

استفاده از کاتالیست ساخت شرکت خوارزمی در دستگاه تولید هیدروژن شرکت که کار بسیار با ارزش و مهمی در راستای داخلی‌سازی است. قرارداد با جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برای ساخت سیستم بازیابی اسید کلریدریک که هنوز مراحل اولیه را طی می‌کند که ا‌‌ن‌شا‌ءالله در صورت ساخت صنعتی این سیستم واحدهای نورد سرد برای همیشه خود را از این روش بی‌نیاز خواهند کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید