224567

فعالیت معدن توران پشت قانونی است

دنیای معدن: رئیس سازمان صمت استان یزد: مجوز معدنی در منطقه توران پشت با مجز و استعلام از ارگان های مختلف صادر شده و کاملا قانونی است.

به گزارش دنیای معدن، علمدار گفت: قبل از صدور پروانه اکتشاف هر محدوده معدنی کلیه استعلامات لازم طبق ماده ۲۴ قانون معادن از ارگان های مرتبط بعمل می آید که در صورت موافقت آن ارگان ها نسبت به صدور پروانه اکتشاف اقدام می شود.

 

وی افزود: به همین منظور جهت تسریع در امر اکتشاف و بهره برداری از معادن، دستگاه های اجرائی و متولیان قانونی مربوط مکلفند حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به استعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت صدور پروانه اکتشاف اعلام نظر کنند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: طبق مفاد قانون مذکور هرگونه عدم پاسخگویی در مهلت مقرر به منزله موافقت آن ارگان محسوب می شود.

 

علمدار افزود: در خصوص تمام معادن این محدوده نیز استعلامات لازم انجام و مراحل صدور پروانه اکتشاف و پروانه بهره برداری طبق قانون انجام شده است.

 

به گفته وی، در منطقه توران پشت معادن فعال دارای مجوز با سابقه چندین ساله وجود دارد و در سنوات اخیر مجوز بهره برداری معدنی جدیدی صادر نشده است، ضمن اینکه هر گونه صدور مجوز معدنی منوط به رعایت کامل قانون معادن و آئین نامه اجرایی مربوطه و از جمله ماده ۲۴ قانون معادن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید