224564

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن چهارمحال و بختیاری:

۲۵۳ واحد معدن و صنایع معدنی در چهارمحال و بختیاری فعال است

دنیای معدن: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۲۵۳ واحد صنایع معدنی در استان خبر داد و گفت: ۱۲۱ معدن فعال در استان وجود دارد.

به گزارش دنیای معدن، سلیم دانش پور در گفت وگویی با بیان اینکه ۱۲۱ معدن در چهارمحال و بختیاری فعال است، اظهار کرد: از این تعداد ۸۸ معدن «سنگ لاشه» و ۲۱ معدن «سنگ مرمریت» استخراج می کنند.

وی با اشاره به خشکسالی ها و بحران آب در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ بیکاری و عدم امکان توسعه کشاورزی و دامپروری می توان از ظرفیت معادن برای ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هزار و ۶۳ نفر در معادن استان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: ایجاد زنجیره تولید و فرآوری نقش بسیار پر رنگی در اقتصاد معدن و اشتغال دارد که باید در استان به آن توجه ویژه ای شود.

دانش پور با اشاره به فعالیت ۲۵۳ واحد صنایع معدنی در استان، ادامه داد: اکثر تولیدات معادن سنگ نما به صورت خام به استان های همجوار ارسال می شود.

وی با بیان اینکه بیش ترین اشتغال و ارزش افزوده در فرآوری محصولات معدنی است، افزود: معدن و صنایع معدنی علاوه بر تأثیر مستقیم بر اقتصاد و اشتغال جامعه روستایی مجاور معادن نقش پر رنگی در فعال کردن اقتصاد این شهر و روستاها دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در مناطق روستایی و شهری در خصوص فعالیت معادن، اظهار کرد: تعداد زیادی از معادن استان به دلیل مشکلات محلی تعطیل و یا درگیر مراجع قضائی و انتظامی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید