224523

زنجیره ارزش معادن در کردستان تکمیل می شود

دنیای معدن: استاندار جدید کردستان گفت: برای توسعه و جبران عقب ماندگی های استان یک برنامه جامع و خوبی تدوین کرده و در حوزه های مختلف هم با نگاه به رفع مشکلات و محرومیت ها و تحقق پیشرفت استان محورهایی برای فعالیت مشخص کرده ایم.

به گزارش دنیای معدن، اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز در هیات دولت به عنوان استاندار دولت سیزدهم کردستان رای اعتماد گرفت.

زارعی کوشا متولد سال ۵۷ شهرستان قروه در استان کردستان است و پیش از این مسئولیت، به عنوان مدیر حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت داشت.

فرمانداری شهرستان های قم، نهاوند و بهار، قائم مقامی در صدا و سیما استان های خوزستان و همدان از دیگر سوابق کاری زارعی کوشا است.

زارعی کوشا در گفت وگویی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اگرچه طی سال های اخیر بنا به موقعیت کاری در استان نبوده ام، اما مرتب به استان رفت و آمد دارم و خانواده ام هم ساکن استان هستند و در عین حال ارتباطات زیادی با مجموعه های مختلف در استان دارم.

وی افزود: مطالعات دقیق روی مسائل و ظرفیت های استان و یک اشراف روی مسائل و موضوعات و مشکلات کردستان دارم و قطعا با استقرار در آنجا و تمرکز بیشتر این اشراف بیشتر خواهد شد و با کمک و همدلی همه عناصر به ویژه مردم استان گام به گام به سمت بهبود شرایط پیش خواهیم رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه خاصی در راستای توسعه استان و جبران عقب ماندگی های آن دارید؟ گفت: یک برنامه جامع و خوبی در این راستا تدوین کرده ایم که امروز بخشی از این برنامه را در هیئت دولت ارائه کردم و مورد توجه قرار گرفت، در حوزه های مختلف هم محورهایی برای فعالیت مشخص کرده ایم و نگاه ما هم به رفع مشکلات و محرومیت ها و هم تحقق پیشرفت است.

استاندار جدید کردستان اضافه کرد: مسائل و مشکلاتی در استان وجود دارد که مسائل فوری و اولویت دار است که باید خیلی سریع به آنها رسیدگی کرد و یک سری موضوعات در استان هم نیاز به برنامه ریزی دارد و در میان مدت آنها را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: این برنامه با نگاه به اسناد بالادستی مثل سیاست های کلی نظام، سند چشم انداز، بیانیه گام دوم انقلاب به ویژه سیاست کلی اقتصاد مقاومتی و سند آمایش استان تدوین شده است که امیدواریم با تکمیل این برنامه مسیر راه را برای مجموعه مدیریتی استان مشخص کرده و در آن ریل و مسیر حرکت کنیم.

زارعی کوشا ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل کردستان، موضوع و معضل بیکاری است که متاسفانه نرخ بیکاری در استان بالاست و در این زمینه جز استان های رده های اول جدول بیکاری کشور قرار دارد.

نرخ تورم در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است

وی با عنوان این مطلب که نرخ تورم در کردستان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: رفع این مشکلات با تقویت ستاد تنظیم بازار و نظارت های مستمر رفع خواهد شد.

استاندار جدید کردستان خاطرنشان کرد: دو موضوع مهم سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار از برنامه ها و اولویت های مهمی است که به صورت فوری مورد توجه قرار می گیرد و برای این مهم برنامه های میان مدت و بلندمدت تعریف می شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای خارج کردن نگاه شعاری به موضوع مهم فرهنگی و هنری بودن کردستان چه برنامه ای دارید، گفت: بنای ما در حوزه فرهنگ و هنر بر این است که با مشارکت نخبگان و مجموعه فعالان فرهنگی و رسانه ای استان، یک راهبرد جامع فرهنگی، هنری و رسانه ای را تدوین کنیم که همه دستگاه های فرهنگی، مجموعه های هنری و تشکل های غیردولتی ما در این مسیر حرکت کنند و ما شاهد یک جهش باشیم.

زارعی کوشا اذعان داشت: کردستان ظرفیت های فرهنگی بسیار زیادی دارد که از مولفه های بسیار مهم حوزه فرهنگ و هنر کردستان، چهره های بسیار شاخص حال حاضر و نیز در گذشته است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرموده است.

زنجیره ارزش معادن در کردستان تکمیل می شود

وی ابراز امیدواری کرد؛ با نگاه به همه این ظرفیت ها بتوان یک جهش در حوزه فرهنگ ایجاد کرد، ضمن اینکه توسعه زیرساخت های فرهنگی و عمرانی و تسریع در اجرای پروژه ها در اولویت کاری قرار دارند.

استاندار جدید کردستان خام فروشی معادن را یکی از مشکلات جدی استان عنوان کرد و گفت: برای استفاده بیشتر از ظرفیت معادن و جلوگیری از خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش را به عنوان یک هدف مهم برای سازمان صمت در استان در نظر داریم.

وی عنوان کرد: صنایع تبدیلی در حوزه معدن و کشاورزی می توانند زنجیره ارزش را در استان کامل کنند تا هم از خام فروشی جلوگیری کرد و هم بتوانیم بهره وری لازم از این ظرفیت های مهم در استان داشته باشیم که ظرف ۳ تا ۴ سال آینده این موضوع به نتیجه خواهد رسید که جدای از هموارشدن مسیر برای سرمایه گذاران، مشکل بیکاری رفع شده و شاهد شکوفایی اقتصادی در استان خواهیم بود.

زارعی کوشا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا همراه خود نیروهایی به استان خواهد آورد؟، گفت: من نه اتوبوسی و نه گروهی دارم که بخواهم آنها را به استان بیاورم اولویت ما در کادرپروری و استفاده از ظرفیت های استان از همه شهرستان ها و مجموعه هاست.

کردستان به اندازه کافی نیروی نخبه دارد

وی عنوان کرد: معتقدم کردستان به اندازه کافی نیروی نخبه و به درد بخور دارد جز معدود مواردی که ممکن است به ضرورت افرادی را برای همکاری دعوت کنیم، انشاءالله بیانیه گام دوم انقلاب را در موضوع جوان گرایی مد نظر قرار می دهیم و کردستان در این زمینه جزو استان های خواهد بود.

زارعی کوشا در پایان خطاب به مردم کردستان گفت: از رسول اکرم خواستم که ما را در این مسیر مبارک و سخت یاری کند، و از طریق این رسانه ارادت و فروتنی خود را خدمت مردم اصیل، دوست داشتنی و عزیز کردستان تقدیم می کنم و از دستگاه های اجرایی هم یک خواهش دارم، که از امکانات دولتی برای تبریک به شخص بنده و چاپ بنر در این زمینه خودداری کنند.

وی اضافه کرد: همانطور که دولت سیزدهم دولت کار و اقدام بدون تشریفات است امیداریم بتوانیم افتخار نوکری و خادمی مردم انقلابی کردستان را داشته باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید