224433

برداشت از ذخایر معدنی استان سمنان هدفمند باشد

دنیای معدن: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه استفاده درست از معادن، یک انتظار عمومی است گفت: برداشت از ذخایر معدنی باید هدفمند باشد.

به گزارش دنیای معدن از سمنان، علیرضا شریفی نژاد عصر امروز در جلسه شورای معادن اظهار داشت: بخشی از اقتصاد استان، وابسته به معادن است و ارزش افزوده در بخش معادن قابل توجه است.

وی گفت: از سازمان نظام مهندسی معدن استان انتظار داریم با روحیه مطالبه گری در این جلسات شرکت کرده و برای رونق معادن برنامه داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان افزود: در بهره برداری از معادن، باید منافع دولت و بخش خصوصی به موازات یکدیگر دیده شود.

شریفی نژاد خاطرنشان کرد: باید معادن را رصد و پایش نموده تا خدمات رسانی مناسبی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز از تعطیلی موقت 5 معدن در این استان خبر داد.

علی تشنه دل افزود: درخواست تعطیلی موقت 5 معدن بنا به دلایلی از قبیل نداشتن بازار فروش، شرایط فصلی، عدم وجود دپوی مواد معدنی و غیره مورد بررسی قرار گرفت که با موافقت اعضای شورا این معادن تعطیل موقت شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه محاسبه حقوق دولتی معادن بر اساس ظرفیت اسمی معادن انجام می شود دو معدن به دلایلی از قبیل عدم فعالیت معدن و مشکلات قضایی درخواست محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی را داشته که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

دبیر شورای معادن استان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اضافه کرد: طبق ماده 45 آئین نامه اجرایی قانون معادن با توجه به اتمام دوره بهره برداری معدن و عدم درخواست تمدید پروانه از سوی متقاضی و یا عدم فعالیت لازم از سوی بهره بردار، معدن منتزع خواهد شد که در این جلسه و با موافقت اعضای شورا دو معدن از ید بهره بردار انتزاع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در این نشست نحوه تأمین سوخت واحدهای فرآوری فاقد پروانه بهره برداری مستقر در محدوده های معادن از محل سوخت معادن در اجرای مصوبات کارگروه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مورد بررسی قرار گرفت.

16معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل استنقشه راه چهار ساله استان فارس در حوزه اکتشافات معدنی تهیه و عملیاتی شودبیش از 80 هزار متر حفاری مواد معدنی در سیستان و بلوچستان انجام شدتشنه دل خواستار هماهنگی بیش ازپیش دستگاه های قضایی، انتظامی و اجرایی در زمینه اجرای ماده 19 قانون معادن و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز شد و بر همکاری اعضای شورا در این زمینه تأکید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید