224250

در همایش انجمن زمین شناسی ایران بررسی می شود

برنامه های مورد نیاز کشور در حوزه علوم زمین و اکتشافات معدنی

دنیای معدن: بیست و چهارمین همایش انجمن زمین شناسی ایران در روزهای سه شنبه ۲۵ و چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در پردیس تهران دانشگاه خوارزمی به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود.

به گزارش دنیای معدن، در مراسم افتتاحیه همایش دکتر علیرضا شهیدی رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد افق های جدید و برنامه های آتی مورد نیاز کشور در حوزه علوم زمین و اکتشافات معدنی کشور سخنرانی خواهند کرد.

بیست و چهارمین همایش انجمن زمین شناسی ایران زمینه انتقال دانش، تجربیات و ‌تبادل نظر اساتید، محققان و پژوهشگران بین المللی و داخلی را در زمینه های مختلف علوم زمین فراهم می کند. در این همایش ۲۳ مقاله توسط پژوهشگران داخلی و ۸ مقاله توسط پژوهشگران بین المللی از کشورهای اتریش، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فنلاند، شیلی و ترکیه در حوزه های مختلف علوم زمین بویژه منابع آب، محیط زیست، منابع معدنی و زمین شناسی ایران ارائه خواهد شد.

با توجه به چالش های موجود در زمینه های تغییر اقلیم، منابع آب، بحران های محیط زیستی و تامین منابع معدنی مورد نیاز توسعه صنعتی در کشور برگزاری همایش های انجمن زمین شناسی ایران فرصتی است تا این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گیرد و پژوهشگران جوان کشور ضمن آشنایی با این موضوعات تمرکز مطالعات پژوهشی خود را بر رفع این مشکلات و ارائه خدمت به جامعه قرار دهند.

پژوهشگران سراسر کشور تعداد ۱۱۷ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال کردند که از میان مقالات پذیرش شده، ۲۳ مقاله به صورت سخنرانی و ۸۶ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد. براساس عملکرد پژوهشی یکسال گذشته نیز کتاب برتر، پژوهشگر برتر، دانشجویان برتر در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری و عکس برتر انتخاب می شوند و از منتخبین تجلیل بعمل خواهد آمد.

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین همایش انجمن زمین شناسی ایران در روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ در تالار ابوریحان پردیس تهران دانشگاه خوارزمی ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۰:۱۵ صبح با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری و مجازی (http://vc1.khu.ac.ir/geology/) با حضور رییس و معاونین دانشگاه خوارزمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان از سراسر کشور برگزار می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید