223720

شناخت اولویت معدن برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان

دنیای معدن: سیستان و بلوچستان در موضوع سرمایه گذاری برای اینکه بخش های مختلف و ظرفیت هایش از حالت بالقوه به بالفعل درآید نیازمند شناخت اولویت ها و تمرکز منابع بر روی آن ها است.

به گزارش دنیای معدن، امروزه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای تقویت زیربناهای اقتصادی و رهایی از هرگونه وابستگی و عدم تعادل هایی که رنج می دهد بیش از هر زمان دیگری برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد دارای اهمیت است اهمیتی که طبق گفته کارشناسان می تواند جایگاه توسعه ای هر منطقه و سرزمینی را که به آن توجه و اولویت هایش را مشخص کند بهبود ببخشد.

استراتژی سرمایه گذاری در هر استان فرقی نمی کند چه تهران باشد چه سیستان و بلوچستان برای عبور از دافعه ها و رسیدن به جاذبه ها نیازمند تعریف دقیق اولویت ها است؛ اولویت هایی که ظرفیت های معدنی، طبیعی، انسانی و فرهنگی را شکوفا کند و روند رسیدن به توسعه را سرعت ببخشد.

"معادن"

معادن سیستان و بلوچستان هم فراهم آورنده ملزومات اولیه صنایع اند، هم عامل رونق تولید، هم افزایش دهنده اشتغال و در نهایت عامل رشد صادرات و ارزآوری برای کشورمان ایران هستند. استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت معادن این استان توضیح داد که منطقه به لحاظ ذخایر آنتیموان رتبه اول، ذخایر طلا رتبه دوم و منیزیوم جایگاه سوم را دارد اما آنچه مشهود است این ذخایر هنوز در زیر زمین هستند و در عین اینکه مجوزهای اکتشاف و استخراج صادر شده اما مستلزم حضور سرمایه گذار و آغاز عملیات اجرایی است.

سرمایه گذاری همواره به عنوان یک متغیر اصلی در روند و تحرک اقتصادی مطرح بوده و ماهیت پویای آن باعث شده که در دوره های متفاوت برایش اولویت های متعددی در نظر گرفته شود؛ طبق این گزارش تعدادی از اولویت های سرمایه گذاری از منابع مختلف اقتصادی و نظر مسولان سیستان و بلوچستان استخراج شد تا حرکتی هر چند کوتاه در مسیر سرمایه گذاری مناسب برای توسعه این استان شکل گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید