223565

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت:

طرح آمایش یک انتخاب نیست، یک الزام برای اقتصاد ایران است

دنیای معدن: رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت در سفر به استان سمنان ضمن بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی این استان، طرح آمایش را یک ضرورت برای اقتصاد ایران دانست.

به گزارش دنیای معدن، احمد تشکینی درسفر به استان سمنان، در جمع مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت استان حضور یافت و به تشریح اهداف و فرایند اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور پرداخت.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در نشست هماهنگی طرح آمایش، توسعه زیرساخت های حوزه صنعت، معدن و تجارت و شهرکهای صنعتی را موضوع اصلی و هدف اجرای این طرح دانست و افزود: طرح آمایش در راستای سیاست های وزارت صمت و با دو رویکرد اصلی ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در بخش صنعت ، معدن و تجارت اجرا می¬شود و برای این منظور، در سند تدوینی برای هر استان، ظرفیت های اشتغال آن استان نیز، مورد توجه و پایش قرار خواهد گرفت.

وی در همین زمینه افزود : به دنبال طراحی نقشه مطلوب پتانسیل ها و ظرفیت های مطلوب هر استان به تفکیک شهرستانها و سپس شناسایی طرحهای اولویت دار مبتنی بر نقشه مطلوب هستیم.

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری، احیا واحدهای راکد و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد، بویژه آن دسته از پروژه هایی که دارای زنجیره تولید هستند را، از دیگر اهداف طرح برشمرد و اعلام کرد که این امر با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی انجام خواهد شد. از اینرو، ضرورت دارد تا پهنه های زمین شناسی در اختیار همکاران حوزه معدن سازمان صمت استانها قرار گیرد.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح آمایش نه یک انتخاب، بلکه الزام برای اقتصاد ایران است، تاکید کرد: توزیع جغرافیایی بهینه فعالیتهای اقتصادی براساس پتانسیل های انسانی و طبیعی، به کاهش هزینه ها و توسعه زنجیره ارزش منجر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید