223151

دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در خراسان شمالی

دنیای معدن: رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان شمالی از دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در این استان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، سجادی در گفت و گویی، با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی خرید و فروش پروانه های اکتشاف معدنی مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: اما از آنجایی که پهنه های معدنی جنوب استان مسکوت و بلوکه باقی مانده است و از سوی دیگر مسائل مربوط به معادن سرب و روی نیز در این منطقه وجود دارد، سبب شده تا پای دلال ها در منطقه باز شود.

وی اظهارکرد: ورود دلال ها در منطقه موجب می شود تا معدن کاری واقعی در منطقه حذف شود.

سجادی افزود: حضور دلال ها سبب شده تا پروانه های اکتشاف (که قیمت چندانی ندارند) با قیمت های خیلی بالا و نجومی خرید و فروش شود.

وی ادامه داد: خرید و فروش پروانه ها به صورت وکالتی سبب می شود تا فرد خریدار پیگیری های فراوانی را بعد از آن برای انجام ثبت ذخیره معدن و ... انجام دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید پهنه های جنوبی استان تا تاریخ ۱۶ تیرماه امسال آزاد می شد، تصریح کرد: اما دو روز مانده به تاریخ ۱۶ تیرماه به علت وجود برخی از مسائل، این اقدام انجام نشد و همچنان پهنه های معدنی جنوبی استان بلاتکلیف است.

وی با تصریح بر اینکه در این استان کار اکتشاف و معدنکاری تعطیل است، گفت: اگر سرمایه گذاری بخواهد در شهرستان های گرمه و جاجرم در حوزه معادن سرمایه گذاری کند با مشکلات زیادی مواجه می شود و کنار آن برای انجام کار باید چندین محدوده را نیز خریداری کند.

به گفته رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی، مساحت این استان ۲۸ هزار کیلومتر است که نیمی از آن در پهنه جنوبی استان قرار دارد که بلوکه شده و نمی توان فعالیت های معدنکاری در آن انجام داد.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید