222553

سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریالی در معادن آذربایجان غربی

دنیای معدن: بیش از یکهزار و 200 میلیارد ریال امسال در معادن آذربایجانغربی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش "دنیای معدن"؛ معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: برای به بهره برداری رسیدن معادن مورد نظر در استان امسال یکهزار و ۲۰۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

پریسا عابدپور افزود: این میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی ۲۴ معدن هزینه و با وارد شدن این معادن به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۲۲ نفر فراهم شده است.

عابدپور تصریح کرد: با اضافه شدن این تعداد معادن، استخراج سالانه معادن استان به سه میلیون و ۵۴۳ هزار تن افزایش یافت.

وی،با بیان اینکه این معادن دارای ۲۲۲میلیون تُن ذخیره قطعی هستند،افزود: آذربایجان غربی درحال حاضر دارای ۱۷۹ محدوده دارای پروانه اکتشاف معتبر و ۶۳ معدن دارای گواهینامه کشف معتبر با ذخیره قطعی ۲۶ میلیون و ۷۷۹ هزارتن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۶۲۱ میلیارد ریال است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج اسمی سالانه ۱۷ میلیون و ۴۳۵ هزارتن انواع مواد معدنی و ذخیره قطعی بیش از یکهزار و ۱۳۸ میلیون تن با حجم سرمایه گذاری بیش از چهار هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۱۷۹ نفر در آذربایجانغربی وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید