222983

همایش «آشنایی با گرایش های مهندسی معدن» برگزار شد

دنیای معدن: انجمن علمی دانشجویی مهندسی معدن دانشگاه کاشان همایشی با عنوان «چرایی شرکت در کنکور ارشد و آشنایی با گرایش های مهندسی معدن» را برگزار کرد.

به گزارش دنیای معدن، این همایش طی دو روز با حضور علی عباسی (دانشجوی دکتری استخراج معدن)، سامان حیدرآبادی (دانشجوی ارشد مهندسی تونل سازی و فضاهای زیرزمینی)، سید مرجان ازغدی (دانشجوی دکتری فرآوری مواد معدنی)، مریم اسماعیلی (دانشجوی دکتری اکتشاف معدن) و هومن رضایی (دانشجوی دکتری مکانیک سنگ) برپا شد.

روز اول این برنامه با حضور علی عباسی و سامان حیدرآبادی برپا و موضوع آن دلایل شرکت در کنکور ارشد و گرایش های استخراج، تونل سازی و فضاهای زیرزمینی بود.

علی عباسی درباره دلایل شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی معدن، روش کسب رتبه های برتر در این کنکور و آینده شغلی رشته استخراج صحبت کرد.

سامان حیدرآبادی نیز درباره دروس مهم و الزامی رشته تونل سازی مباحثی را گفت و اشاره کرد که بازار کار تونل سازی و مکانیک سنگ بسیار نزدیک به رشته های عمران است.

جلسه دوم با موضوع آشنایی با گرایش های فرآوری مواد معدنی، اکتشاف معدن و مکانیک سنگ با حضور سید مرجان ازغدی، مریم اسماعیلی و هومن رضایی برگزار شد.

مرجان ازغدی فلوشیت هایی از مراحل فرآوری مواد معدنی و روش های مورد استفاده در این روش را بیان کرد. او با اشاره به پتانسیل تحقیقاتی این گرایش مواردی از جمله فرآیندها با فناوری بالا، محیط زیست فرآوری و جذب، مدل سازی های فرآیندهای فرآوری استفاده از باطله ها و... را بیان کرد و در ادامه به وظایف و اهداف این گرایش پرداخت.

مریم رضایی به معرفی گرایش مکانیک سنگ و اهداف تحصیل مقطع کارشناسی ارشد پرداخت.

هومن رضایی نیز تیپ شخصیتی اشخاص و ارتباط آن با آینده شغلی هر فرد را مورد بحث قرار داد و بعد از آن درباره کنکور کارشناسی ارشد اکتشاف معدن و دروس کنکوری این گرایش، به مطالبی اشاره کرد و در ادامه به معرفی منابع کنکور این گرایش پرداخت.

در پایان هر دو جلسه، شرکت کنندگان سوالات خود را از مدرسان پرسیدند.

فیلم ضبط شده این جلسه در کانال انجمن علمی دانشجویی مهندسی معدن دانشگاه کاشان به آدرس @mining_engineer در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید