222746

خام فروشی فلورین پایان می‌یابد

دنیای معدن: معاون امور معادن و صنایع معدنی مازندران: صنایع فرآوری فلورین در استان بزودی ایجاد می‌شود

به گزارش دنیای معدن، معاون امور معادن و صنایع معدنی مازندران با اشاره به اینکه ۱۴ فقره پروانه بهره برداری معدن فلورین در استان شناسایی شده است گفت: از این تعداد ۴ معدن با ظرفیت کامل تولید و حدود ۴ معدن نیمه فعال است.

 

عباس عبدی با اشاره به اینکه مجموع ذخایر معادن فلورین استان ۲ میلیون تن است افزود: سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ فلورین از معادن استان استخراج می‌شود.

 

او گفت: حجم زیادی از فلورین استان در صنایع ذوب آهن اصفهان و کرمان استفاده می‌شود و بخشی هم به صورت دانه بندی به کشور ترکیه صادر می‌شود.

 

عبدی افزود: مهمترین مشکل در معادن فلورین استان بحث اکتشاف است که متاسفانه بخش خصوصی این توانمندی را ندارد و نیاز به ورود وزارت صمت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو است.

 

اجرای برنامه فعال سازی و توسعه معادن فلورین مازندران

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی مازندران گفت: یکی از کمبود‌های استان بحث فراوری مواد معدنی بخصوص در حوزه فلورین است که البته با توجه به سیاست‌های که وزارت صمت در پیش گرفته است از صادرات فلورین بصورت خام جلوگیری می‌شود.

 

او با اشاره به اینکه سازمان ایمیدرو در ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در مازندران انجام داده است ادامه داد: اجرای طرح کُک که ملاحظات زیست محیطی مانع از اجرای آن در شهرستان سوادکوه شده بود قرار است کارخانه تولید آلومنیوم فلوراید راه اندازی شود.

 

عبدی افزود: این کارخانه سالانه ظرفیت فراوری ۶۰ هزار تن فلورین با عیار ۲۰تا ۳۰ درصد را دارد که فلورین معادن مازندران با عیار ۷۰ درصد سبب افزایش استخراج و رونق تولید در معادن فلورین می‌شود.

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی مازندران ادامه داد: هم اکنون مذاکرات برای راه اندازی این صنعت در مازندران انجام و زمین تهیه شده است.

 

او تاکید کرد: آلومینیوم فلوراید یکی از مواد اولیه تولید آلومینیوم است که در صورت تولید، کشور از واردات این کالا بی‌نیاز خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید