222523

تجلیل از ۹۰ فعال حوزه معدن در کردستان

دنیای معدن: مراسم تجلیل از فعالین حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، نماینده، ولی فقیه در این مراسم با بیان اینکه در سال های اخیر علی رغم وجود تحریم ها، پیشرفت های خوبی در عرصه های مختلف در کشور داشته ایم گفت: مدیران استان، در کنار همت و تلاش، توان و جسارت تصمیم گیری برای خدمت بهتر به مردم داشته باشند.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری برای پیشرفت استان از سوی مسئولان انجام گرفته افزود: بیان کلمه محرومیت شایسته استانِ مملو از ظرفیت های فراوان نیست.

وی گفت: آنچه باعث می شود جامعه ای پیشرفت نکند، همت کم، بی تدبیری و ناتوانی افراد به ویژه مسؤلان در تصمیم گیری است.

استاندار کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه ساخت راه آهن، فرودگاه سقز و جاده جدید سنندج مریوان از جمله اقدامات زیرساختی دولت برای توسعه استان است گفت: در حوزه معدن ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد و فرآوری کامل آن ها در دستور کار دولت قرار دارد.

مرادنیا با اشاره به اینکه کولبری شایسته مردم کردستان نیست از فعالان اقتصادی استان خواست بیشتر از گذشته با حضور در عرصه تولید چهره استان را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه کردستان، استان امنیتی نیست و تولید در نقاط صفر مرزی استان برقرار است اضافه کرد: رسانه های باید توانمندی های استان را به تصویر بکشند و همه باهم برای پیشرفت استان دست به دست هم بدهیم.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه بسیاری در پیش داریم گفت: باوجود تلاش های انجام شده، کردستان جزو استان های با سرانه بیکاری بالا در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته با ورود دستگاه قضا ۱۹ واحد تولیدی استان به عرصه تولید و فعالیت بازگشته اند افزود: در صدور مجوز ها باید همه جوانب در نظر گرفته شده و با دقت بیشتر این مجوز ها صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز با اشاره به اینکه در ۴ سال اخیر ۲۸۲ کارگروه رفع موانع تولید تشکیل شده است و ۲ هزار و ۵۰۰ مصوبه نیز صادر شده است گفت: ۷۰ درصد این موصوبات اجرا شده است.

هواسی بازرس کل استان کردستان نیز این مراسم با بیان اینکه سازمان بازرسی ناظر بر اجرای قانون و به دنبال ترک فعل مدیرانیست که از تولید حمایت نمی کنند گفت: به موازات دستگاه های اجرایی سازمان بازرسی از دستگاه های تولیدی حمایت می کند.

در پایان این مراسم از ۹۰ فعال اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید