221681

تقدیر رئیس سازمان زمین شناسی از مدال آوران جهانی المپیاد زمین شناسی

دنیای معدن - از سوی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان از دو دانش آموز دارنده مدال المپیاد جهانی علوم زمین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش دنیای معدن، المپیاد علوم زمین با محوریت زمین شناسی و نجوم ۲۵ تا ۳۰ آگوست (سوم تا هشتم شهریور ماه جاری) در کشور چین برگزار شد و کاروان ۶ نفره دانش آموزان ایرانی موفق به کسب پنج مدال نقره و یک مدال برنز در آن شدند و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز در چندین نوبت آموزش های لازم را قبل از اعزام تیم برعهده داشت.

دکتر علیرضا شهیدی، رییس سازمان زمین شناسی طی نشستی پیشرفت و آینده دانش علوم زمین کشور را منوط به حضور استعدادهای جوان علاقه‎ مند به این حوزه دانست و گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در راستای وظایف حاکمیتی خود از استعدادهای جوان در این حوزه حمایت علمی و معنوی خواهد کرد.

در این نشست همچنین آرمین نجف زاده و امیرمحسن افشاری که موفق به کسب مدال نقره و برنز المپیاد جهانی علوم زمین شده اند، خواستار توجه بیشتر به علم زمین شناسی در کشور شدند.

به گفته این دو جوان نخبه، درطول این مسیر سخت، در بسیاری از موارد از مساعدت مسئولان دلسرد شده بودند و آنچه که انگیزه ایشان را در این راه تقویت می‎کرده، همانا عشق و علاقه به علوم زمین بوده است.

 در این نشست رئیس و دیگر اعضای هیئت علمی پژوهشکده علوم زمین و همچنین معاونان و مدیران سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور حضور داشتند و هریک با سخنانی سعی در ترسیم آینده روشن برای این جوانان داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید