252404

پاک فطرت در نطق میان دستور؛

چرا همسان‌سازی ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی نشده است؟

دنیای معدن: نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: قرار بود از ابتدای سال جاری ۴۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق شود اما اینگونه نشد لذا درخواست مجلس از دولت اجرای هرچه سریع‌تر قانون است.

به گزارش دنیای معدن از ایلنا، علیرضا پاک فطرت در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران به جان برکفان این عرصه، گفت: استان قهرمان فارس به مرکزیت شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت و به فرموده مقام معظم رهبری؛ فارس در قله است اما متاسفانه به فارس کمتر توجه شده است چراکه تقریبا سهم استان فارس از بودجه ملی نصف آن بودجه‌‎ای است که باید به این استان تعلق گیرد حتی در توزیع اقلام ضروری نیز توجه‌ای به فارس نمی‌‎شود. چرا باید توزیع گوشت و مابقی اقلام در تهران با قیمت‌های دولتی عرضه شود اما استان فارس از این شرایط بی‌بهره باشد؟

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه سیستم اداری کشور کلاف سردرگمی شده است به همین دلیل کارها به کندی پیش می‌رود مردم از وضعیت پاسخگوی ادارات رضایت ندارند، ضعف و بی‌عدالتی در سیستم اداری سبب بی‌انگیزی مردم در رفع موانع داخلی کشور شده است، همچنین روز به روز تمرکزگرایی در کشور بیشتر می‌شود و همه امور در تهران متمرکز است درصورتی که باید از این تنوع اقلیمی موجود در کشور باید برای رونق و جهش تولید استفاده کرد.

وی افزود: متاسفانه روز به روز اقتصاد دولتی‌تر می‌شود درصورتی که مقام معظم رهبری در شعار سال فرمودند؛ جهش تولید با مشارکت مردم باشد، بنابراین راه‌های مشارکت در اقتصاد برای مردم باید برای مردم شفاف نوشته شود البته این مهم نیاز به اصلاح سیستم اداری کشور دارد و باید برای افزایش مشارکت مردم برنامه داشت و باید قبل از هر چیز باید سیستم اداری کشور را پویا کرد.

پاک فطرت مطرح کرد: دولت باید برای اجرایی کردن شعار سال برنامه داشته و مجلس نیز باید برای اجرای بهتر این شعار نقش نظارتی بیشتر و موثرتری ایفا کند

این نماینده مجلس در ادامه تذکراتی پیرامون حوزه انتخابیه خود داد و افزود: عشایر غیرتمند فارس که روزی تولیدکننده و مولد بودند و با زندگی در طبیعت ضمن حفاظت از مملکت از مراتع و جنگل‌های کشور نیز مراقبت می‌کردند به دلیل بی‌توجهی دولت‌ها امروز حتی ایل‌راه‌های خود را از دست داده اکنون برای نیازهای اولیه زندگی مانند تامین سوخت و آب شرب در مضیقه هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: چرا اصناف و بازاریان که از قبل از انقلاب در پیروزی انقلاب با مردم همراه بودند اکنون رها شده‌اند؟ و برای حل مشکلات آنان فقط در فکر گرفتن مالیات بیشتر از اصناف هستید؟، همچنین سازمان مالیاتی به جای کمک بیشتر به خیریه‌های مردمی متاسفانه حتی از آن‌ها مالیات نیز می‌گیرد که این خطر بزرگی برای ادامه حیات خیریه‌ها در آینده است.

وی اظهار کرد: شهر جدید صدرای شیراز با بیش از ۲۰۰ هزار جمعیت دارای کمبودهای بسیاری در سرانه‌های آموزشی، ورزشی، اداری، بهداشتی و فضای سبز است، لذا انتظار است شرکت شهرهای جدید به جای آنکه تپه‌های اطراف شهرهای جدید را تفکیک و به فروش برساند این زمین‌ها را برای آینده شهر حفظ کرده و در اختیار شهرداری قرار دهد.

پاک فطرت با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان برنامه مشخصی برای جوانان ندارد، گفت: ما امروز حدود ۳۶ میلیون جوان بین سنین ۱۵ تا ۴۰ سال داریم اما به مشکلات جوانان توجه‌ای نمی‌شود، همچنین قرار بود از ابتدای سال جاری حقوق بازنشستگان در مرحله همسانسازی قرار گیرد و در ادامه طی ۳ سال به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد و قرار بود ۴۰ درصد این همسانسازی از ابتدای سال جاری محقق شود اما اینگونه نشد لذا درخواست مجلس از دولت اجرای هرچه سریع‌تر قانون است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: همچنین در راستای ساماندهی کارکنان شرکتی باید در آن‌ها در سال جدید به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند بنابراین اگر رضایتمندی و افزایش بهره‌بری این پرسنل را میخواهیم باید این مصوبه سال گذشته مجلس اجرایی شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین اظهار کرد: چرا کارمندان زحمتکش همیشه باید دغدغه معیشت داشته باشند؟، ضمن آنکه حقوق کارگران باید در حدی افزایش یابد که آن‌ها دغدغه معیشت نداشته باشند اما امروز رضایتمندی کارگران پایین است چراکه به خواسته‌های آن‌ها توجه‌ای نمی‌شود، همچنین چرا باید حقوق ایثارگران و جانبازان به که به دلیل جراحات ناشی از جنگ از کار افتاده شده‌اند و راه درآمد دیگری ندارند هر سال بر اثر تورم کمتر سال قبل شود؟، چرا باید حقوق معلمان که تعلیم‌دهنده نسل آینده هستند و پلیس که حافظ امنیت جامعه است و کادر درمان و پرستاران که سلامت جامعه در دست آن‌ها است جزء حداقل حقوق‌های جامعه باشد؟

وی مطرح کرد: حق‌الزحمه پزشکان خانواده به‌عنوان زحمتکشان حوزه سلامت نیز به موقع پرداخت نمی‌شود، ضمن آنکه بازار رها شده و نظارتی بر روی قیمت‌ها وجود ندارد به همین دلیل هر روز قیمت اجناس به ویژه اقلام خوراکی بی‌حساب و کتاب افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا به بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری توجه‌ای نمی‌شود، افزود: باوجود درصد قابل توجه‌ای از پول بابت پروانه‌های ساختمانی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود اما باید پرسید چرا بیمه کارگران ساختمانی از طریق سازمان پرداخت نمی‌شود؟ پاسخ تمامی این چراها زمانی داده خواهد شد که سیستم اداری ناکارآمد فعلی اصلاح و کارآمد شود.

دیدگاهتان را بنویسید