251621

در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

اصرار مجلس بر تخصیص ۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص به کارکنان دولت

دنیای معدن: نمایندگان بر اختصاص ۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص به کارمندان دولت در سال آینده اصرار ورزیدند.

به گزارش دنیای معدن، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی بر مصوبه قبلی خود در جز ۲ بند الحاقی ۲ تبصره ۱۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳، درباره تخصیص ۳ هزار امتیاز فوق العاده خاص به کارمندان دولت با ۱۴۷ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه اصرار ورزیدند بنابراین این مصوبه برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

بر اساس این گزارش شورای نگهبان به جز ۲ بند الحاقی ۲ تبصره ۱۵ بودجه سال ۱۴۰۳ ایراد گرفته بود که حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در تشریح این موضوع گفت: دولت بیان کرده که نمی تواند اختصاص ۳ هزار امتیاز را بپذیرد و فقط می تواند تا اعتبار ۴۰ همت همراهی کند. با عدد پیشنهادی دولت اعتبار در نظر گرفته از سوی مجلس به نصف کاهش پیدا می کند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، مصوبه کمیسیون تلفیق به منظور رفع ایراد شورای نگهبان را به رأی گذاشت که نمایندگان با آن با ۴۷ رأی موافق، ۱۰۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در صحن علنی مخالفت کردند و بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند.

دیدگاهتان را بنویسید