251287

لو رفتن میزان مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان

دنیای معدن: حقوق واریزی بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری در ۱۴۰۳ اعلام شد که ندیک به ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دنیای معدن، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی بودجه گفت: در بند س تبصره ۶ موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشتیم که از محل افزایش یک درصدی مالیات بر افزوده درنظر گرفته شده بود که این موضوع خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.

در حالی عیدی بازنشستگان برای عید امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که در سال ۱۳۹۰ مقدار این عیدی ۳۵۰ هزار تومان بود و تا سال ۱۳۹۶ هم با تورم افزایش پیدا می‌کرد، ولی پس از آن، عیدی بازنشستگان از تورم عقب افتاد.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

۲-۱- حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقد ماهانه حقوق‌بگیران به میزان ۱۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

۲-۲- مستمری والدین شهدا به میزان ۱.۵ برابر مبلغ مندرج در جزء (۲-۱) تعیین می‌شود.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

در ردیف (۱) بند (الف) تبصره (۱۵) که به تصویب رسید، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.

حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید