251127

معاون رئیس‌جمهور:

انتخاب بهترین‌ها برای مردم مهیا است/ آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان و اشتغال

دنیای معدن: معاون رئیس‌جمهور گفت: با توجه به این‌که در این دوره از انتخابات حدود ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت شده‌اند که در مقایسه با انتخابات دوره قبل که ۶ هزار نفر بود، داوطلبان رشد قابل توجهی دارند،امکان انتخاب بهترین ها برای مردم مهیا است.

به گزارش دنیای معدن، سید محمد حسینی در همایش بزرگ بانوان نقش آفرین شهرستان قرچک، با اشاره به این‌که «زنان در مراحل مختلف نهضت اسلامی نقش آفرین و موثر بودند»، گفت: بانوان از آغاز نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل در صحنه های مختلف حضور فعال و تعیین کننده داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز با نگاه عمیق و پویای حضرت امام و رهبری عزیز در همه مقاطع و عرصه ها از دفاع مقدس تا مشارکت در اداره امور و مدیریت در بخش های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی حامی و پشتیبان انقلاب بوده و هستند.امروز دشمنان و بدخواهان ملت ایران با شایعه پراکنی و فضاسازی های کاذب بدنبال ایجاد تردید برای حضور مردم و به ویژه زنان در انتخابات هستند، لذا ضرورت دارد با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به گذشته وارد میدان شد و انتظار است بانوان در ترغیب مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی، نقش مهمی ایفا کنند.

وی با تقدیر از حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم شریف ایران این بار نیز با بی‌اعتنایی به تبلیغات گسترده‌ای که دشمنان و بدخواهان برای عدم حضور در جشن انقلاب به راه انداخته بودند در ۱۴۰۰ شهر و بخش و بالغ بر ۳۵ هزار روستا به میدان آمدند و با حضور گسترده و حماسی خود انسجام و همبستگی خود را به رخ جهانیان و بویژه بدخواهان ایران اسلامی کشیدند و نشان دادند که به سربلندی نظام اسلامی و ایران عزیز دلبسته و علاقه‌مند هستند.

وی با اشاره به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌پناه غزه و حمایت همه‌جانبه آمریکا از این جنایت‌ها، اظهارداشت: امام راحل از دوران جوانی روحیه انقلابی و تحول‌گرایی و ایستادگی در برابر استکبار و استبداد داشت و از سال ۴۲ باصراحت نسبت به ماهیت پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار می داد، در حالیکه افکارعمومی جهان تازه به این واقعیت که امام راحل ۶۰ سال قبل بیان می‌کرد، پی‌برده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به دشمنی و کینه آمریکا علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: از فردای ۲۲ بهمن ۵۷ با دشمنی، طراحی و توطئه، کودتا، غائله آفرینی و جنگ تحمیلی مواجه بوده‌ایم اما مردم همه این مشکلات و موانع را با روحیه ایستادگی، مقاومت، حضور در صحنه و با هدایت های داهیانه امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب پشت سر گذاشته و هیچ گاه از حرکت باز نایستاده‌اند. همچنان که سرمایه گذاری گسترده دشمنان و جنگ ترکیبی آنان در پائیز ۱۴۰۱ نیز در نهایت با حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پارسال به پایان راه رسید و کشورهای غربی و ارتجاع منطقه فهمیدند که نمی‌توانند کاری از پیش ببرند لذا رویکردهای خود را تا حدودی اصلاح کردند.

وی ضرورت مقایسه وضعیتی که ۸ سال قبل بر کشور حاکم بود با شرایط کنونی را در تقویت روحیه امید و اثبات این‌که «انتخاب درست می‌تواند در بهبود وضعیت کشور و مردم موثر باشد»، مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت سیزدهم در شرایط بسیار بغرنجی کار خود را شروع کرد در شهریور ۱۴۰۰ وضعیت کشور در همه حوزه ها از سلامت تا معیشت کاملا نابسامان و دردناک بود. می‌گفتند تا fatf را نپذیریم، امکان واردات واکسن فراهم نمی شود و با این وضع روزانه ۷۰۰ نفر جان خود را از دست می دادند. مردم با مشکلات و کمبود کالاهای اساسی مواجه بودند. برای اولین بار از دوران پس از پایان جنگ تحمیلی شاهد قطع مکرر آب و برق بودیم و طرح ها و پروژه های فراوانی در سراسر کشور به حال خود رها شده بود و بخاطر اینکه دولت و وزیر وقت راه و شهرسازی به ساخت مسکن و تکمیل واحد های مسکن مهر اعتقادی نداشتند، قیمت مسکن افزایش یافت و آثار و تبعات منفی این رویکرد هنوز هم باقی است. بهر حال ۸ سال موسوم به تدبیر و امید، دوره‌ی ضعف کشور در عرصه های مختلف اقتصادی و سیاسی بود. این در حالی است که روحانی با شعار چرخ کارخانه ها باید بچرخد و چرخ سانتیریفیوژ ها هم باید بچرخد، رای آورده بود و هر دو چرخ آسیب دید و نتیجه ای عاید نشد و این روند نتیجه انتخاب در سال ۹۲ بود.

وی تاکید کرد: امروز با انتخاب مردم دولتی با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی روی کار آمده که نه تنها از روحیه نخوت و اشرافی‌گری فاصله دارد بلکه خود را از مردم و در خدمت مردم بویژه محرومین می‌داند و در این مدت بی‌وقفه تلاش کرده کمبودها را جبران کرده و ضمن رسیدگی به امور روزمره اقشار مختلف جامعه ، با احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پیشران، فرصت‌های شغلی و درآمدهای پایداری برای کشور ایجاد کند.

حسینی اهمیت حضور در صحنه و اتحاد و همبستگی مردم را در غلبه بر مشکلات مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: امام راحل با حرکت و همراهی مردم توانست تحول بزرگی را رقم بزند و همواره بر حضور و مشارکت مردم در اداره امور کشور تاکید داشت و این حضور تاکنون برکات فراوانی بهمراه داشته است و هرگاه دشمن با همراهی عده ای مزدور یا فریب خورده داخلی در کشور، آشوب و فتنه برپا کرده، مردم وارد صحنه شده و اوضاع را آرام کرده اند از جمله در غائله کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۷۸، فتنه سال ۸۸ و بلوای پائیز سال گذشته که شاهد نقش‌آفرینی مردم در ناکام گذاشتن بدخواهان بودیم.

وی با اشاره به جایگاه مهم و اثرگذار مجلس در ساختار جمهوری اسلامی ایران، گفت: تمام لوایح و اقدامات اساسی دولت باید همراهی و تایید مجلس را داشته باشد تا به نتیجه مطلوب برسد. ضمن تاکید بر مشارکت گسترده در انتخابات و تشکیل مجلس با پشتوانه قوی مردمی باید دقت کرد که نمایندگان دلسوز، متعهد و توانمند انتخاب شوند و با توجه به این‌که در این دوره از انتخابات حدود ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت شده‌اند که در مقایسه با انتخابات دوره قبل که ۶ هزار نفر بود، داوطلبان رشد قابل توجهی دارند،امکان انتخاب بهترین ها برای مردم مهیا است.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره افزایش حقوق بازنشستگان و اشتغال اظهارداشت: در برنامه هفتم ، متناسب سازی حقوق بازنشستگان در طی ۳ سال مدنظر قرار گرفته است و دولت به رغم اینکه بار مالی زیادی دارد آن را در راستای حمایت از بازنشستگان عزیز پذیرفته است. در زمینه اشتغال نیز دولت گام‌های بلندی برای انجام تعهدات خود در این زمینه برداشته و نرخ بیکاری ۲ درصد کاهش یافته یعنی از ۹/۶ به ۷/۶ رسیده است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در برنامه هفتم بر تقویت هنرستان‌ها و رشته های فنی و حرفه ای تاکید شده تا جوانان در کنار مباحث نظری به صورت تخصصی حداقل در یک رشته شغلی مهارت بیاموزند.

وی درباره معضل بی‌حجابی و سرنوشت لایحه عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی زمان‌بر شد و برای برطرف کردن ایرادهای شورای نگهبان اصلاحاتی صورت گرفت و در نهایت مشکل بار اضافی مالی را داشت که دولت به درخواست مجلس آنرا پذیرفت و الان منتظر ارسال لایحه به شورای نگهبان و تصویب نهایی آن هستیم تا برای اجرا ابلاغ گردد.

دیدگاهتان را بنویسید