249542

تأکید عضو شورای شهر بر ترمیم حقوق پرسنل شهرداری تهران

دنیای معدن: عضو شورای شهر تهران خواستار ترمیم حقوق پرسنل شهرداری تهران شد.

به گزارش دنیای معدن، ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه پست های سازمانی شهرداری تهران باید به تصویب شورا برسد، گفت: همچنین جداول فوق العاده شغل باید پس از تأیید سازمان اداری و استخدامی  به تصویب شورای شهر برسد و علاوه بر پاداش مذکور، شهرداری می تواند با تصویب شورا در صورت وجود اعتبار، حداکثر تا یک ماه حقوق و مزایا برای مستخدمینی که خدمات ویژه ارائه دهند، در نظر بگیرد.

امانی با بیان اینکه شهردار تهران موظف است به طرق مقتضی در تأمین بهداشت مستخدمین خود و ایجاد شرایط مناسب کار در زمینه مسکن بر اساس طرح های رفاهی سازمان های وابسته به دولت با تصویب شورای شهر اقدام کند، اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان شهرداری نیز وابسته به مصوبه شورای شهر است و ما چند هفته ای است که پیگیر اعمال ترمیم حقوق کارکنان شهرداری هستیم. ما استعلامی از رئیس مجلس انجام دادیم و روز گذشته پاسخی از مجلس دریافت کردیم و اعلام کردند که اجرای ترمیم حقوق تنها برای کارکنان شهرداری تهران از محل منابع شهرداری مطابق با موازین قانونی منعی ندارد و این نشان می دهد که نباید خود را با دیگر شهرها مقایسه کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران با شهرداری تمام شهرها متفاوت است و دلیل آن برخورداری از قانون استخدامی مستقل است، ادامه داد: شهرداری تهران قانون مستقل دارد پس اگر برای تمام شهرداری ها ترمیم حقوق منعی داشته باشد، برای شهرداری تهران وجود ندارد. شهرداری مخالفتی با این موضوع ندارد و نگران این بود که مغایرتی با قوانین سازمان اداری و استخدامی نداشته باشد.

وی گفت: ما ۲۱ نفر عضو شورا با ترمیم حقوق موافقیم لذا انتظار داریم که ترمیم حقوق در سال جاری انجام شود و کارکنان شهرداری و سازمان آتش نشانی از این وضعیت نجات پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید