247616

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

پرداخت وام بدون ضامن به ۲۸ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران/ افزایش حقوق قراردادی‌ها به‌زودی اعمال می‌شود

دنیای معدن: معاون شهردار پایتخت از پرداخت وام کم‌بهره و بدون ضامن به ۲۸ هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران خبر داد و گفت: به‌زودی افزایش حقوق کارکنان قراردادی را اعمال خواهیم کرد.

به گزارش دنیای معدن از ایلنا، مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در جریان برگزاری یکصد و هشتادمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما نسبت به معیشت و جبران خدمت کارکنان بی تفاوت نبوده‌ایم و می‌دانیم همکاران ما مشکلات معیشتی دارند، ولی تاکید کردیم که در کمتر از هشت ماه به همه کارکنان وام کم‌بهره و بدون ضامن بدهند که ۲۸ هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

وی افزود: در دوره فعلی مدیریت شهری، زمینه ارتقای وضعیت کارکنان در شهرداری تهران فراهم شد و جشن ۶ هزار نفری ارتقای کارکنان را برگزار کردیم که این به معنای افزایش حقوق است و به‌زودی افزایش حقوق کارکنان قراردادی را اعمال خواهیم کرد.

باقری با بیان این که نباید به سمتی برویم که این‌طور احساس شود که عده‌ای دلسوز کارکنان شهرداری هستند و عده‌ای دیگر خیر، اظهار داشت: ما اثبات کردیم که به دنبال جبران خدمت و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری هستیم. چند روز پیش کلنگ‌زنی مسکن آتش‌نشانان انجام شد و برای حل مشکل مسکن سایر پرسنل نیز سه جلسه با حضور شهردار تهران برگزار شده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران ادامه داد: دولت در سال گذشته ابلاغیه‌ای به ما داد و ما در اجرای آن پیشتاز بودیم و امسال احکام افزایش حقوق در فروردین‌ماه صادر شد. در حال حاضر دیوان عدالت اداری بخشنامه دولت درباره ترمیم حقوق و مزایا را ابطال کرده است و ما از آن تفسیری داشتیم و زیرساخت‌ها را ایجاد کردیم و اگر بخواهیم یک ساعت دیگر می‌توانیم آن را اجرایی کنیم.

باقری با تاکید بر این که ما تمام اقدامات را براساس بخشنامه‌های دولتی انجام داده‌ایم، گفت: ما اگر بخواهیم ترمیم حقوق را انجام بدهیم، می‌توانیم در پایان این ماه این افزایش را اعمال کنیم. دولت هنوز ابلاغیه نداده و نسبت به رای دیوان تفسیر دیگری دارد. ما زیرساخت‌ها را فراهم کردیم و به محض این که ابلاغیه صادر شود، اقدام خواهیم کرد. شهردار تهران نیز تاکید کرده است که این موضوع را حتما از دولت پیگیری خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فقط یکی از شهرداری‌های کشور اقدام به ترمیم حقوق کرده بود که براساس حکم سازمان بازرسی باید این مبلغ را بازگرداند‌. ما تا زمان پرداخت حقوق صبر می‌کنیم و با پیگیری‌های شهردار و اعضای شورا این ترمیم را در موعد مقرر انجام خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید