249354

افزایش سن بازنشستگی صدای مردم را درآورد

دنیای معدن: یک نماینده مجلس در تذکری شفاهی در خصوص مصوبه افزایش سن بازنشستگی تصریح کرد که این مصوبه موجب نارضایتی و ناراحتی بسیاری از مردم شده است.

به گزارش دنیای معدن، در نشست علنی دیروز (یکشنبه، ۱۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی نمایندگان تذکراتی را درباره سن بازنشستگی و افزایش حقوق بازنشستگان مطرح کردند.

حسین نوش آبادی در تذکر شفاهی خود گفت: همانطور که در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه بسیاری از نمایندگان مخالف تصویب موضوع افزایش سن بازنشستگی بودند، هم اکنون نیز عرض می کنم که این مصوبه موجب نارضایتی و ناراحتی بسیاری از مردم شده است.

بنا بر روایت ایلنا، نماینده ورامین و قرچک در مجلس یازدهم با بیان اینکه افزایش سن بازنشستگی در مردان به ۶۲ سال و در زنان به ۵۵ سال خلاف سیاست های کلی و قوانین جوانی جمعیت و قانون اساسی است، عنوان کرد: این مصوبه موجب بی عدالتی شده و تبعیض به همراه دارد، از این رو انتظار داریم که شورای نگهبان آن را به مجلس بازگردانده تا نمایندگان نسبت به حذف آن اقدام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: جوانان، شوراها و کانون های کارگری و حتی کارکنان لشگری و کشوری نسبت به این مصوبه معترض بوده و نگران هستند، از این رو ضروری است مصوبه به مجلس بازگردانده شده و نمایندگان نسبت به حذف آن اقدام کنند.

دولت برای اصلاح حقوق کارکنان لایحه بدهد

همچنین به روایت خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در تذکر شفاهی خود خواستار اصلاح قیمت گاز مایع (LPG) شد که باعث شده بود قیمت هر کپسول از ۴۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان برسد.

نماینده صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه قرار بود در لایحه دولت در برنامه و بودجه، لایحه مدیریت خدمات کشوری اصلاح شود، اظهار داشت: امروز کارکنان نیروی انتظامی و وزارت کشور و جهاد کشاورزی از حقوق پایینی برخوردارند که لازم است دولت هرچه سریع تر لایحه ای برای اصلاح حقوق آن ها ارائه کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در پایان با اشاره به تصویب قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان ظرف مدت ۳ سال، عنوان کرد: امیدواریم دولت هرچه سریع تر برای اجرای آن اقدام کند، همچنین باید موضوع جا ماندگان تبدیل وضعیت پیش دبستانی و دبستانی پیگیری شود.

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده درباره قیمت گاز مایع، گفت: موضوع قیمت گاز مایع از سوی دولت برطرف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید