247584

مخالفت کمیسیون اجتماعی با حذف همسان سازی حقوق بازنشستگان از برنامه هفتم

دنیای معدن: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اهمیت تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، از مخالفت کمیسیون اجتماعی با حذف آن از این برنامه خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، «کیومرث سرمدی واله» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیرامون حذف همسان سازی حقوق بازنشستگان از برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: مجلس تأکید ویژهای بر تحقق این مسئله دارد و در حال حاضر هم اکثر نمایندگان در نظر دارند که این امر را در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس به تصویب برسانند.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی و سایر نمایندگان مجلس مرتباً درباره این موضوع به رئیس جمهور و مدیران سازمان برنامه وبودجه تذکر لازم را دادهاند؛ لذا،  امیدواریم که در روند بررسی لایحه نهایی برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس، این موضوع به صورت کامل پوشش داده شود.

 

وی توضیح داد: بر اساس پیشنهاد دولت که در قالب لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس آمده بود، موارد مهمی مثل افزایش سن بازنشستگی و یا همچنین افزایش مدتزمان پایان خدمات این اقشار از ۲ سال به ۵ سال مطرح شد، اما مجلس با آنها مخالفت کرده و به تناسب همین امر این موارد را از این برنامه حذف کرد.

 

 سرمدی  تأکید کرد: از جمله دغدغه های کمیسیون اجتماعی مجلس در طول سه سال گذشته، کمک و رفع مشکلات آسیبپذیر جامعه از جمله بازنشستگان و نیروهای شرکتی بوده است. در حال حاضر تلاش نمایندگان بر این است که بحث همسانسازی حقوق بازنشستگان را در لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کند.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی در پایان تأکید کرد: این کمیسیون با حذف همسانسازی حقوق بازنشستگان مخالف بوده و تاکنون هم حتی سعی کرده با اقداماتی زمینه تحقق این موضوع مهم را فراهم سازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید