248471

منابع کم دولت برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

دنیای معدن: نشست مشترک مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کرمانشاه و روسای کانونهای بازنشستگان و دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با محور پیگیری دغدغه ها و مشکلات معیشتی بازنشستگان برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، در این نشست عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: وضعیت مالی و اقتصادی بازنشستگان مطلوب نیست و دولت باید علاوه بر رسیدگی به اوضاع مالی و اقتصادی، از تجربه و دانش آنها در سایر بخش ها نیز استفاده کند و نباید خدمات سی ساله این عزیزان به همین سادگی به هدر برود.

مصری بیان کرد: تمام توان خود را برای همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رفع مشکل محرومان و اقشار ضعیف جامعه به کار می بندیم.

وی اظهار داشت: من معتقدم باید کاری کنیم که پیشکسوتان ما که برای کشور تلاش کرده اند و زحمت کشیده اند نگرانی های کمتری داشته باشند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه از معترضان به تبعیض‌های حقوقی بازنشستگان هستیم، اذعان داشت: در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، پیگیر این موضوعات هستیم.

مصری تصریح کرد: منابع موجود برای همسان سازی و رسیدگی به امور بازنشستگان انصافاً کافی نیست و وضعیت بازنشستگان هم خوب نیست و باید بحث های کلان و کارهای اساسی برای این قشر انجام شود.

مصری گفت: صندوق ها با مشکلات زیادی روبه رو هستند و اداره چنین سازمانهایی بسیار سخت است، چراکه از طرفی باید پرداختی داشته باشند، اما از طرف دیگر دریافتی کافی ندارند؛ ضمن اینکه شرکت‌های دولتی ضررده یا کم بازده به این صندوق‌ها طی سال های مختلف تحمیل شده است.

وی مشکلات بازنشستگان را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: بخش اول مسائل روحی، روانی و معنوی و بخش دوم نیازمندی‌های جسمی، معیشتی، رفاه و آسایش این قشر است که باید تأمین شود و نباید یک بازنشسته شرمنده فرزندان خود باشد.

او با بیان اینکه افراد وقتی به دوران بازنشستگی می رسند، هزینه‌ها افزایش یافته اما درآمدهای آنها کم می‌شود، گفت: وقتی افراد به سن بازنشستگی می رسند، از یک سو، اضافه کار و موارد اضافی حقوق آنها حذف می شود و در عمل حقوق آنها کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و از سوی دیگر این عزیزان تعداد خانوار زیادتری نسبت به شاغلین دارند و هزینه های آنها چند برابر است، بنابراین، هزینه ها و درآمدهای بازنشستگان با هم همخوان نیست.

در ابتدای این جلسه، «کاظم نجفی نیا» مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صندوق و خدمات ارائه شده، افزود: در حال حاضر تعداد بازنشستگان استان حدود ۴۳ هزار نفر و تعداد شاغلین مشترک نیز حدود ۲۶ هزار نفر است که با تعداد کل ۸ نفر نیرو، تلاش داریم خدمات قابل قبولی به بازنشستگان عزیز ارائه کنیم.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه در سخنانی با اشاره به ضرورت اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور برای رفع تبعیض بین شاغلان و بازنشستگان و امکان ارائه امکانات رفاهی برابر، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و اعمال امتیازات منطقه جنگی و عملیاتی ، گفت: امیدواریم با تلاشی که در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و با کمک دولت، مجلس و کانون ها انجام می شود، به این مهم دست پیدا کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: با تلاش شبانه روزی همکارانم در شهریور و مهرماه امسال احکام بازنشستگی بیش از ۱۸۰۰ نفر از فرهنگیان بدون هیچگونه تاخیری صادر شده که حقوق خود را دریافت می کنند و تقریباً برای تمامی پرونده هایی که بدون مشکل بودند، احکام بازنشستگی صادر شده است.

در ادامه سایر بازنشستگان حاضر در جلسه نیز مطالبات و دغدغه های خود از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان و دائمی شدن آن، اجرای مواد ۶۴ ، ۸۵ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تدوین بیمه تکمیلی جامع، اعمال امتیازات منطقه عملیاتی موضوع بند(ج) و(ث) ماده ۱۱۲قانون برنامه ششم توسعه برای بازنشستگان، ترویج فرهنگ تکریم و احترام پیشکسوتان و بازنشستگان در سطح جامعه، رفع تبعیض حقوق بازنشستگان دستگاه های اجرایی مختلف، پرداخت رفاهیات همانند شاغلین و…را مطرح کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید